آخرین عناوین اخبار » اقتصادی » شهرستان ها » صفحه نخست
کد خبر : 62493
شنبه - 7 مهر 1403 - 13:39

مدیر جهاد کشاورزی هریس: خرید تضمینی بیش از ۲۰ هزار تن گندم در هریس

مدیر جهاد کشاورزی هریس: خرید تضمینی بیش از ۲۰ هزار تن گندم در هریس

به گزارش اهرامروز، سعید کلاهدوز با اعلام این مطلب گفت: این میزان خرید تضمینی گندم یک رکورد تاریخی در تولید این محصول در شهرستان محسوب می‌شود.

وی توضیح داد: امسال با خرید ۲۰ هزار و ۶۱۰ تن گندم در مراکز خرید تعاونی‌های هریس، زرنق، مینق و سیلوی بیلوردی در شهرستان، رکورد جدیدی به ثبت رسید. این در حالی است که به دلیل ناکافی بودن مراکز خرید، برخی کشاورزان محصول خود را به شهرستان‌های همجوار تحویل داده‌اند؛ لذا میزان تولید گندم در شهرستان بیش از این مقدار برآورد می‌شود.

وی با اشاره به افزایش نزدیک به دو برابری خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته که ۱۱ هزار و ۶۶ تن بود، افزود: شرایط آب و هوایی مناسب، تلاش‌های مجموعه جهاد کشاورزی و همت کشاورزان نقش بسزایی در این افزایش تولید داشت.

کلاهدوز با تاکید بر حمایت مستمر کارشناسان جهاد کشاورزی از کشاورزان در تمامی مراحل کشت، از آنان خواست تا با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین کشاورزی و استفاده از ارقام توصیه ‌شده توسط کارشناسان، برای افزایش عملکرد و کیفیت محصولات خود گام بردارند.

وی یادآور شد: کارشناسان مجرب جهاد کشاورزی همواره پشتیبان کشاورزان عزیز خواهند بود تا با دانش و تکنولوژی به‌ روز، بهترین نتایج را در تولید محصولات به دست آورند. با این رشد چشمگیر، هریس جایگاه خود را به‌عنوان یکی از قطب‌های تولید گندم در منطقه تثبیت کرده است.