به گزارش خبرنگار اهرامروز، مراسم ویژه روز خبرنگار که امسال همراه با رونمایی از کتاب «شهاب اهر، نامه سرگشاده مردم ارسباران» تاریخ مطبوعات منطقه ارسباران است در سالن میرزا جعفر قراجه داغی مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان اهر برگزار شد.

با توجه به اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر از مسئولین برای حضور در این مراسم دعوت کرده بود تنها چندین نفر از رؤسای ادارات در مراسم ویژه روز خبرنگار حضور یافتند این در حالی که است خبرنگاران اهری برای پوشش اخبار ادارات مایه گذاشته بودند ولی متأسفانه با عدم حضور باعث ناراحتی خبرنگاران و اصحاب رسانه شدند.

در این مراسم از کتاب ” شهاب اهر، نامه سرگشاده مردم ارسباران” با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر و خبرنگاران رونمایی شد.

این کتاب که با مقدمه‌ای از حسین دوستی همراه است، ضمن معرفی منطقه ارسباران و نگاهی به تاریخ مطبوعات این منطقه از ابتدا تا امروز و تشریح فضای اجتماعی و سیاسی کشور و ارسباران در ابتدای دهه سی به معرفی شهاب اهر اولین نشریه منتشره در اهر و مدیرمسئول آن پرداخته است.

در این کتاب تبیین نخستین جرقه‌های جریده نگاری در ارسباران با روایت‌هایی از زنده‌یادان یوسف خدادادی و محمود آخوندی انجام‌گرفته است.

بخش‌هایی از محتوای شهاب اهر در فصل‌هایی با عناوین؛ اخبار و گزارش‌ها، نامه‌ها و پاسخ به نامه‌ها، مقالات، ستون‌های ثابت، در عالم مطبوعات، ادبیات، طنز و سرمقاله‌ها و یادداشت‌ها بررسی‌شده است.

فصل پایانی این کتاب به روایت مصور رنگی از نسخ شهاب اهر و برنامه‌های خانواده مطبوعات اهر در سال‌های اخیر  اختصاص دارد.

کتاب شهاب اهر در پایان مراسم به خانواده‌های زنده‌یاد رحیم غفاری مدیر نخستین نشریه ارسباران و خبرنگار شهید ابراهیم عمله زاده تقدیم شد.

گفتنی است؛ کتاب ” شهاب اهر، نامه سرگشاده مردم ارسباران” توسط انتشارات شمیسا منتشر شده و این انتشاراتی تاکنون ۴۰ کتاب به چاپ رسانده است.