به گزارش خبرنگار اهرامروز، ولی‌الله دینی در آیین افتتاح پروژه‌های گازرسانی شهرستان اهر، اظهار داشت: باوجود این‌که دمای هوا در تبریز و شهرستان‌های آذربایجان شرقی هنوز زیر صفر است ولی با تلاش کارکنان شرکت گاز مشکلی در تأمین گاز منازل و صنایع استان نداریم.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ساختمان اداره گاز شهرستان اهر بر اثر زلزله هولناک سال ۹۱ اهر، ورزقان و هریس تخریب شد، افزود: در زمان زلزله برآورد ما این بود که اگر این ساختمان را هزینه و بازسازی کنیم مقاومت نخواهد داشت و بر همین اساس تصمیم بر احداث مجدد گرفتیم.

آیین‌نامه ۲۸۰۰ زلزله در ساختمان اداره گاز شهرستان اهر رعایت شده است

وی در ادامه اضافه کرد: آیین‌نامه ۲۸۰۰ زلزله در ساختمان اداره گاز شهرستان اهر به‌طور کامل رعایت شده و مصوبه مدیریت بحران وزارت کشور که ابلاغ شد شهرستان اهر به‌عنوان مرکز منطقه ارسباران می‌تواند در مواقع بحرانی به شهرستان‌های هم‌جوار خدمات ارائه کند و با تطبیق تجربیات زلزله منطقه ارسباران در این ساختمان به کار گرفته‌ایم.

دینی بابیان اینکه عملیات اجرایی ساختمان اداره گاز شهرستان اهر در نیمه اول سال ۹۳ شروع‌شده است، گفت: در دهه فجر امسال کارکنان این اداره از محل موقت به ساختمان دائمی شرکت گاز منتقل شده و تجهیزات لازم تأمین‌شده است که در صورت بحران بتوانیم استفاده چندمنظوره کنیم که در زمینی نزدیک به ۳۴۰۰ مترمربع و با اعتبار ۵ میلیارد تومان احداث شده است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه مرکز مانیتورینگ امداد شرکت گاز در تبریز به‌صورت آزمایشی راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: مرکز مانیتورینگ امداد شرکت گاز در شهرستان اهر به‌عنوان اولین شهرستان آذربایجان شرقی به‌صورت دائمی راه‌اندازی شده و کم‌کم تعداد روستاهای بهره‌مند از گاز طبیعی به مرز ۱۰۰ درصد نزدیک می‌شود که بایستی از هم‌اکنون به فکر ارتقاء خدمات شرکت گاز باشیم.

وی ارتقاء سطح، رضایتمندی و تسهیل در خدمات از اولویت‌های اصلی شرکت گاز آذربایجان شرقی عنوان کرد و گفت: مرکز مانیتورینگ امداد در کیفیت و تسهیل در خدمات تأثیر زیادی دارد و در این سیستم تمامی خودروهای امداد و کسانی که نیاز به امدادرسانی دارند در سیستم مرکز مانیتورینگ شرکت گاز قابل مشاهده است.

دینی با اشاره به اینکه اعتبار راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ امداد شرکت گاز در شهرستان‌های آذربایجان شرقی تأمین‌شده است، افزود: تمامی شهرستان‌های استان بایستی به مرکز مانیتورینگ امداد مجهز شوند و در سطح کشور بومی‌شده است.

نزدیک به ۸ هزار خانوار استان از گاز طبیعی بهره‌مند شدند

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی بابیان اینکه پروژه گازرسانی به ۱۴۸ روستای استان به مناسبت دهه فجر و به‌صورت هم‌زمان مورد بهره‌برداری قرار گرفت، بیان داشت: با بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی نزدیک به ۸ هزار خانوار استان از گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: خط انتقال گاز صادراتی ارمنستان تا اهر و ورزقان به طول ۷۵ کیلومتر طراحی شده و مشابه این طرح را به‌منظور افزایش ظرفیت جنوبی استان را در شهرستان مراغه آغاز کرده‌ایم، امیدواریم بتوانیم سال آینده بتوانیم از پروژه خط انتقال گاز بهره‌برداری کنیم و از طرفی گاز نیروگاه هریس و معدن مس سونگون را تأمین کردیم که دیگر شاهد افت فشار گاز در منطقه ارسباران نخواهیم بود.

دینی با اشاره به پروژه‌های گازرسانی آذربایجان شرقی در هفته دولت و دهه فجر، خاطرنشان کرد: درمجموع پروژه‌های اجرا شده طی هفته دولت و دهه فجر به ۲۳۱ روستا از گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند و موفقیتی در طول تاریخ تشکیل شرکت گاز و همچنین مجموع اعتبارات هزینه شده در پروژه‌های قابل‌افتتاح دهه فجر ۱۴۰ میلیارد تومان است.

انتهای پیام/