علی عطازاده در گفتگو با خبرنگار اهرامروز گفت: هفت سال می‌شود که در رشته ورزشی کبدی فعالیت دارم و حدود ۱.۵ سال است که به اردوهای تیم ملی کبدی دعوت می‌شوم.

عضو تیم ملی کبدی کشورمان ابراز داشت: برای شرکت در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگ‌ژو چین؛ تنها نماینده از استان آذربایجان‌شرقی هستم و پیش از این در اردوهای تیم ملی کبدی در استان‌های قزوین، لرستان و کردستان حضور داشتم.

وی ابراز داشت: برای چهارمین اردوی تیم ملی کبدی در تهران نیز آماده می‌شوم، تمامی تلاشم برای موفقیت در مسابقات است.

عطازاده ابراز داشت: هیچ امکاناتی برای تمرین کبدی در شهرستان اهر نداریم و از ورزشکارانی که به اردوهای تیم ملی دعوت می‌شوند هیچ حمایتی نمی‌شود. تا زمانی که خانه کبدی در اهر نداشته باشیم و از طرفی امکانات ورزشی محدود داشته باشیم مشکلات ورزشکاران پابرجاست.

وی ادامه داد: مسئولان ما برای حمایت از ورزشکاران به نامه‌نگاری اکتفا می‌کنند؛ با این حال نامه‌نگاری‌ها نیز نتیجه‌ای ندارد.

ورزشکاران رشته کبدی در شهرستان اهر محلی برای تمرین ندارند

محمد عطا زاده دیگر ملی پوش رشته کبدی کشورمان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ۱۱ سال است که در رشته ورزشی کبدی و تیم ملی فعالیت می‌کنم.

وی ابراز داشت: علی عطازاده کبدی‌کار اهری دعوت شده به اردوهای تیم ملی کبدی، در این رشته ورزشی پدیده‌ای شده است. ورزشکاران رشته کبدی در شهرستان اهر محلی برای تمرین ندارند و از روی ناچاری در سالن‌های ورزشی سایر رشته‌ها تمرین می‌کنیم.

وی ادامه داد: در تمامی تریبون‌ها گفته‌ام که تنها خواسته ورزشکاران رشته کبدی؛ احداث خانه کبدی در شهرستان اهر است، ولی متأسفانه جوابی نگرفته‌ایم. ان‌شاالله روزی برسد که مسئولان صدای ورزشکاران رشته کبدی را بشنوند و برای تحقق مطالبات ورزشکاران اقدامی عملی انجام دهند.

وی گفت: همانطور که جویبار را با کشتی می‌شناسند؛ شهرستان اهر را هم در حوزه ورزش با کبدی می‌شناسند، این یک واقعیت است. احداث خانه کبدی در شهرستان اهر می‌تواند زمینه برگزاری اردوهای تیم ملی کبدی را فراهم کند.

وی گفت: علی عطازاده از زمانی که به اردوهای تیم ملی کبدی دعوت شده؛ مسئولان هیچ حمایتی نکرده‌اند در حالی که با هزینه شخصی برای شرکت در مسابقات آماده می‌شود.