به گزارش اهرامروز، مهندس کریم مهری در دیدار با مهندس بیت‌الله عبدالهی نماینده مردم شهرستان‌های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی که در اتاق جلسه سازمان برگزار شد ضمن بیان این مطلب افزود: احیای سد آرباطان شهرستان هریس در راستای تولید و اشتغال و معیشت بهره‌برداران منطقه یک امر حیاتی است که در حال حاضر به دلیل مشکلات فنی، کارایی لازم را ندارد.

وی گفت: از نماینده محترم شهرستان‌های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی و استاندار محترم تقاضا داریم در احیاء و ترمیم مشکلات فنی سد آرباطان دستور اکید صادر نمایند تا انشاءا… بتوانیم در سال زراعی آتی از آن بهره‌برداری نمائیم.

مهندس مهری بابیان اینکه در صورت تأمین اعتبار لازم، سازمان جهاد کشاورزی آمادگی دارد بلافاصله دستورات فنی کارشناسی را عملیاتی نماید تأکید کرد : این سازمان همچنین در موضوع تغییر کاربری، نماینده فعلی شرکت هل در آذربایجان شرقی را که خواهان سرمایه‌گذاری در منطقه بخشایش شهرستان هریس و اشتغال آفرینی و تولید گسترده است مساعدت خواهد نمود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی با اشاره به بارش شدید تگرگ در باغات شهرستان اهر و خسارات به بار آمده تصریح نمود: سازمان جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی استان در جبران خسارات وارده مساعدت‌های لازم را اعمال خواهند کرد.

مهندس مهری در پایان سخنان خود از نماینده مردم شهرستان‌های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی خواست تا زمینه‌های ایجاد و تعیین منابع اعتباری لازم برای احیاء سد آرباطان در مجلس شورای اسلامی را فراهم نمایند تا کشاورزان و بهره‌برداران منطقه بتوانند از منابع آبی این سد بهره‌مند شوند.

مهندس بیت‌الله عبدالهی نماینده مردم اهر و هریس در مجلس نیز قول داد در اسرع وقت نسبت به پیگیری عملیاتی تأمین اعتبار لازم برای احیای سد آرباطان هریس از طریق وزیر محترم جهاد کشاورزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اقدامات لازم را به عمل آورد.

انتهای پیام/