به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در جلسه کمیته سالم‌سازی محیط (ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرستان اهر) اظهار داشت: پیش از این‌که تشکیل کمیته سالم‌سازی محیط ابلاغ شود با همکاری شهرداری، هلال‌احمر، بسیج و سپاه و همکاران فرمانداری کل شهر را گندزدایی کردیم، منتهی اجرای دستورالعمل‌های بعدی باعث شد تا اقدامات‌مان تحت‌الشعاع قرار گیرد، یعنی اولین شهرستانی بودیم که گندزدایی و ضدعفونی را شروع کردیم.

وی بابیان اینکه در یک مرحله نیز نیروی زمینی سپاه پاسداران نسبت به ضدعفونی و گندزدایی سطح شهر اهر اقدام نمود، افزود: متاسفانه افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان اهر طی روزهای گذشته نگرانی‌هایی به وجود آورد، ما خوشحال بودیم آمارها سیر ملایم یا نزولی دارد و حال معلوم نیست در روزهای آینده چه پیش خواهد آمد.

فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: امروز یکی از مهم‌ترین اقدامات پیشگیری ضدعفونی و گندزدایی مناطق آلوده شهر است، این مهم به لحاظ اینکه متولی امور شهری شهرداری و شورای شهر است از وظایف شهرداری و شورا محسوب می‌شود.

محمودی اضافه کرد: آقای شهردار، مردم امور شهری را به شهرداری و شورای اسلامی شهر سپرده‌اند، حال باید گزارش دهید چند مرحله شهر را ضدعفونی و یا گندزدایی کرده‌اید تا مردم هم بدانند و بایستی افکار عمومی را قانع کنید.

وی با اشاره به اینکه مشاغل پر خطر طبق طرح فاصله‌گذاری هوشمند همچنان تعطیل خواهد ماند، گفت: علی‌رغم میل باطنی‌مان راضی به تعطیلی اصناف و کساب و کار نیستیم اما برای حفظ جان مردم و مقابله با ویروس کرونا مجبور هستیم تا مشاغل پر خطر را تعطیل نگه‌داریم و این نیز وظیفه اتاق اصناف و اداره صمت است و از طرفی هم بر اساس طرح فاصله‌گذاری هوشمند مشاغل کم خطر فعالیت خود را از سر می‌گیرند.

فرماندار شهرستان اهر، فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای غیر از سوپر مارکت‌ها، آموزشگاه‌های رانندگی، گرمابه و استخرها، باشگاه‌های ورزشیو بدن‌سازی، پاساژها و متجمع‌های تجاری و بازارهای مسقف، رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها، نمایشگاه‌های اتومبیل، تالارهای پذاریی، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، طباغی و فست‌فود، مراکز تفریحی، بازی و گیم‌نت‌ها، قهوه‌خانه، چای‌خانه و کافی‌شاپ‌ها را جزو مشاغل پرخطر دانست و گفت: این مشاغل تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

محمودی با اشاره به راه‌اندازی نقاهتگاه بیماران کرونایی در بیمارستان قدیم اهر گفت: راه‌اندازی نقاهتگاه بیماران کرونایی در بیمارستان قدیم اهر در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا تصویب خواهد شد، البته ما در مرحله اول این موضوع خود را مدیون آقای بالاگر می‌دانیم، اطلاعات و اسناد و مدارک را آقای بالاگر به ما داده‌اند و باعث شد تا پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.

وی با قدردانی از رسانه‌های شهرستان اهر از بابت پوشش اخبار ستاد مقابله با ویروس کرونا خاطرنشان کرد: رسانه‌های اهر در پوشش اخبار ستاد مقابله با ویروس کرونا به طور هماهنگ پیش می‌روند و تمامی اقدامات را به مردم گزارش می‌دهند و این مهم قابل قدردانی است.

فرماندار شهرستان اهر با تاکید بر این‌که ستاد مقابله با ویروس کرونا از روز بعد از انتخابات مجلس در شهرستان اهر تشکیل جلسه داده است، یادآور شد: بعد از برگزاری انتخابات نامه‌ای از سوی معاون اول رئیس‌جمهور دریافت کردیم تا در مقابل کرونا آمادگی داشته باشیم و از روز جلسات را به صورت مستمر برگزار کردیم و ما هر آن‌چه جزو اختیارات‌مان بود را انجام دادیم و عمده پیشگیری از شیوع این ویروس متوجه مردم بود که متاسفانه بی‌توجهی عده‌ای اندک بر بحران می‌افزاید.

محمودی تصریح کرد: متاسفانه برخی از بیماران کرونایی، بیماری خود را پنهان می‌کنند و اصلاً توجهی ندارند که این پنهان‌کاری می‌تواند شرایط را بحرانی‌تر کند.

وی با ذکر این‌که شهرداری اهر ملزم به ضدعفونی ادارات نیست، گفت: محلات آلوده را شبکه بهداشت و درمان اهر به کمیته سالم‌سازی محیط اعلام و شهرداری اهر بر اساس اولویت نسبت به ضدعفونی و گندزدایی محلات آلوده شهر اهر اقدام می‌کند.

انتهای پیام/