به گزارش خبرنگار اهرامروز، مقصود پویا در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرستان اهر با اشاره به این‌که یکی از موارد ابتلا و سرایت ویروس کرونا، مطب‌های دندانپزشکی است، اظهار داشت: مطب‌های پُر ازدحام و مطب‌های دندانپزشکی یکی از موارد ابتلا و سرایت ویروس کرونا بوده که در همین راستا در روزهای پایانی سال گذشته طی نامه‌ای به دندان پزشکان اعلام شد تا فعالیت خود را محدود کنند.

وی افزود: طبق پایشی که هفته گذشته توسط شبکه بهداشت و درمان و سازمان نظام پزشکی اهر انجام شد غیر از مطب‌های دندانپزشکی و ۵ مطب پزشکان متخصص، مابقی پزشکان مطب‌های خود را فعال نگه داشته‌اند.

رئیس سازمان نظام پزشکی اهر ادامه داد: مطب‌های پزشکانی که در شهر اهر فعالیت خود را تعطیل کرده‌اند عمدتاً از بیماری زمینه‌ای رنج می‌برند و فعالیت آنها در شرایط فعلی می‌تواند خطرآفرین باشد.

پویا بابیان اینکه مرتباً وضعیت زندانیان در زندان اهر از نظر سلامت جسمانی و جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا پایش می‌شود، ابراز داشت: دندان پزشکان در کلینیک‌های فرهنگیان و حکیم ارسباران فعالیت می‌کنند اما بایستی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، صرفاً موظف‌اند تا به بیماران با شرایط ضروری خدمات ارائه دهند.

وی تاکید کرد: این‌که بگوییم تمامی پزشکان اهر فعالیت خود را تعطیل کرده‌اند به دور از انصاف است، فقط پزشکانی قادر به فعالیت نبودند که از بیماری زمینه‌ای برخوردار بودند.

انتهای پیام/