به گزارش خبرنگار اهرامروز، رسول خدابخش در جلسه توجیهی داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر با اشاره به اینکه تبلیغات انتخاباتی داوطلبان شورای اسلامی شهر اهر از بامداد روز پنج‌شنبه آغاز می‌شود، اظهار داشت: شورای شهر محل کسب درآمد نیست، بلکه شورای شهر محلی برای عمل به تعهدات در قبال اعتماد مردم و اشرافیت و مسئولیت بر حوزه مسائل شهری است.

فرماندار شهرستان اهر بر لزوم اقناع برنامه‌محوری شهروندان اهری در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر توسط داوطلبان تاکید کرد و افزود: داوطلبان بهتر است از هرگونه تخریب و تهمت پرهیز کرده و برنامه برای اینکه شهر اهر را چگونه می‌خواهند توسعه دهند و گره از مشکلات مردم بگشایند ارائه دهند.

وی بابیان اینکه ارائه راهکار و برنامه برای پرداخت بدهی شهرداری و تامین درآمد پایدار برای شهرداری اهر جزو اولویت‌های داوطلبان قرار گیرد، گفت: در صورت انتخاب با رای مردم به عنوان عضوی از شورای شهر؛ قدرت اعضای شورای شهر تنها در معامله برای انتخاب شهردار نیست در حالی که شورای شهر با معامله از این قبیل به انحراف کشیده می‌شود.

خدابخش خطاب به داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر توصیه کرد: اگر روحیه کار جمعی در راستای تحقق مطالبات مردمی و عمران، آبادانی و توسعه شهر را ندارید بهتر است در انتخابات رقابت نکنید؛ در غیر این‌صورت شورای شهر با انحرافات و چالش‌ها مواجه می‌شود این در حالی است که شورای شهر با کار جمعی متبلور می‌شود.

رئیس هیات اجرایی انتخابات شهرستان اهر ادامه داد: شهرداری اهر محل‌هایی برای نصب پوسترهای تبلیغاتی داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر تعبیه کرده است و دیوارنویسی و … که جزء خسارت به اموال مردم و عمومی عایدی ندارد پرهیز کنند؛ لذا نصب پوسترهای تبلیغاتی الزاماً در محل‌های تعیین شده مجاز است.

وی از برخورد با سوءاستفاده‌کنندگان از عناوین جعلی دکتر، مهندس، استاد دانشگاه و … خبر داد، گفت: کسی که ۲ ترم در مقطع دکتری و یا … پاس کرده را دکتر نمی‌گویند از این‌رو نصب هرگونه پوستر و بنرهایی با عناوین جعلی توسط اکیپ‌های نظارتی جمع‌آوری می‌شوند در صورتی که تبلیغات مغایر با مستندات درج شده در پرونده ثبت‌نام تخلف محسوب خواهد شد.

خدابخش تصریح کرد: با توجه به تعدد داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر؛ هر داوطلب برای ۵ صندوق اخذ رای می‌تواند یک نفر نماینده معرفی کند و داوطلبان برای معرفی نماینده تام‌الاختیار در شعب اخذ رای تا ۲۴ خردادماه فرصت دارند و همچنین اگر نماینده داوطلبان قبل از بسته شدن درب شعبات خارج از شعبه باشد امکان ورود به شعبه را نخواهد داشت.

فرماندار شهرستان اهر با ذکر اینکه طبق بخشنامه ستاد انتخابات کشور؛ برنامه‌های تبلیغاتی و سخنرانی‌ها صرفاً در فضای باز امکان‌پذیر است، گفت: داوطلبان اگر بخواهند در محل‌هایی که به ستاد انتخابات شهرستان اهر اعلام نکرده‌اند برنامه تبلیغاتی برگزار کنند نیروی انتظامی و نهادهای نظامی هیچ‌گونه وظیفه‌ای در تامین امنیت آن محل‌ها نخواهد داشت.

وی خطاب به داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر گفت: با عنایت به بررسی سوابق ادوار گذشته انتخابات شورای شهر؛ در صورت مشاهده هرگونه خرید و فروش رای توسط هر کسی، شخصاٌ به عنوان رئیس هیات اجرایی انتخابات شهرستان اهر مماشات نمی‌کنم و ساکت نخواهم نشست و اسامی افراد خاطی را به مردم اعلام می‌کنم.

خدابخش از برپایی ۲ ستاد آقایان و بانوان توسط داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر خبر داد، یادآور شد: ازدحام و شلوغی مطلقاً ممنوع است و با توجه به اینکه ویروس کرونا هنوز تمام نشده؛ هرگونه تجمعی که سلامتی شهروندان اهری را تهدید کند مسئولیت آن بر عهده‌ی شخص داوطلب خواهد بود، لذا رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد تاکید است.

رئیس هیات اجرایی انتخابات شهرستان اهر ابراز داشت: هرگونه استفاده از امکانات دولتی له یا علیه داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر و تبلیغات انتخاباتی کارکنان دولت در ساعات اداری «ممنوع» است.

وی در پایان با تاکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا خاطرنشان کرد: امیدوارم با تبلیغات صادقانه داوطلبان و تشویق مردم به مشارکت حداکثری در پای صندوق‌های رای؛ شاهد خلق حامسه‌ای دیگر در ۲۸ خردادماه در شهرستان اهر باشیم.