به گزارش خبرنگار اهرامروز، راضیه عباسی معروفان عصر امروز در نشست بانوان فعال با فرماندار شهرستان اهر با اشاره به اینکه بار سنگین زندگی بر دوش بانوان به‌مراتب بیشتر از مردان است اظهار کرد: اگر بانوی در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی خسته شود به این معنی نیست که خستگی از کار و فعالیت است بلکه از بی‌توجهی و بی‌مهری مسئولان بوده به‌طوری که بیشتر اوقات بانوان فراموش می‌شوند.

وی ادامه داد: متأسفانه بانوان شهرستان اهر سال گذشته رتبه نخست بانوان افسرده استان آذربایجان شرقی را به خود اختصاص داده بودند و از این بابت باید متأسف شد چراکه جامعه بانوان جامعه‌ای پویاست و با وجود تحمل زحمات و مشقت زندگی بانوان ما افسرده هستند.

عضو شورای اسلامی شهر اهر بابیان اینکه زنان و دختران اهری از بیکاری رنج می‌برند، گفت: بیکاری معضلی است که حتی به قشر بانوان نیز آسیب می‌زند این‌طور نیست که فقط بگوییم بیکاری قشر مردان جامعه را اذیت می‌کند بلکه در جامعه امروز زنانی داریم که سرپرست خانوار بوده و گاهاً مشاهده می‌شود که بیکار نیز هستند.

عباسی اضافه کرد: برخی از بانوان اهری که تسهیلات مشاغل خانگی دریافت کرده بودند متأسفانه به دلیل عدم ارائه مشاوره صحیح و اقتصادی متحمل زیان مالی و حتی ورشکسته شده‌اند و حتی در ادارات به لحاظ سختگیری‌های بی‌مورد بانوان موفق نتوانسته‌اند آن‌طور که باید و شاید به موفقیت دست یابند.

وی با تأکید بر اینکه اغلب مردان از نگهداری فرزندان معلول سر باز می‌زنند و بار نگهداری آن‌ها بر دوش بانوان قرار می‌گیرد که این مورد یکی دیگر از سختی‌های بانوان است، ابراز داشت: بانوان که در جامعه پا به‌پای مردان فعالیت دارند ولی از نظر امکانات رفاهی و تفریحی برخوردار نیستند.

عضو شورای اسلامی شهر اهر خاطرنشان کرد: چندین سال است که سعی کرده‌ایم تا در شهر اهر پارک بانوان ایجاد کنیم ولی بنا به عدم همراهی و همکاری نتوانسته‌ایم به درخواست و مطالبه بانوان اهری تحقق‌بخشیم به‌طوری که هیچ‌گونه امکانات ورزشی و رفاهی در اختیار بانوان قرار نگرفته که موجب نارضایتی و گله‌مندی آن‌ها شده است.