به گزارش خبرنگار اهرامروز، رحیم عبدالهی در نشست مشترک با رئیس شورای اسلامی شهر، شهردار و رئیس و اعضای مجمع امور صنفی در محل دفتر دادستانی شهرستان در خصوص پیگیری روند احداث شهرک صنفی اهر برگزار شد، اظهار داشت: برخی از واحدهای صنفی به‌عنوان مشاغل مزاحم مشکلات عدیده‌ای را برای شهروندان ایجاد کرده‌اند که این امر نارضایتی شهروندان را در پی داشته است لذا لزوم تسریع در روند احداث شهرک صنفی و انتقال این مشاغل به آن محل مورد انتظار است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهر بر لزوم ساماندهی مشاغل مزاحم شهر اهر تأکید کرد و افزود: لازم است نهادهای ذی‌ربط و اصناف مشمول همکاری لازم را برای تسریع در روند احداث این شهرک با مجریان طرح را داشته باشند.

مشاغل مزاحم شناسایی شده در اهر اخطار می گیرند

کمال امید شهردار اهر در ادامه این جلسه اظهار داشت: با تشکیل کمیسیون ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها (مشاغل مزاحم) اقدامات اولیه در راستای شناسایی و آماربرداری این‌گونه صنوف انجام‌گرفته و در روزهای آینده پس از صدور اخطار و طی مراحل قانونی در کمیسیون مطرح خواهند شد.

شهردار اهر افزود: در اولین جلسه این کمیسیون پس از رسیدگی به شکایت اهالی یکی از محلات شهر در رابطه با مزاحمت چند واحد جوشکاری و آهنگری، رأی بر تعطیلی و انتقال به خارج از شهر صادر شده که طی چند روز آینده اقدام قانونی لازم انجام خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه شهرداری اهر آماده هرگونه همکاری در چارچوب مقررات در راستای احداث این شهرک است.

امید ضمن قدردانی از دادستان به جهت تشکیل این جلسه اظهار کرد: دبیرخانه کمیسیون مشاغل مزاحم واقع در ساختمان خدمات شهری شهرداری آماده رسیدگی به شکایات شهروندان در رابطه با مزاحمت مشاغل مزاحم است.

انتقال مشاغل مزاحم به خارج از شهر در بهبود جلوه بصری شهر نقش بسزایی دارد

میر جلال‌الدین موسوی رئیس شورای اسلامی شهر اهر نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: انتقال این‌گونه مشاغل سوای از بحث اشتغال‌زایی در کاستن از بار ترافیکی و بهتر شدن جلوه بصری و انضباط شهری نقش بسزایی دارد و مجموعه شورا و شهرداری آماده همکاری و اعطای تسهیلات برابر قانون به هیئت‌مدیره شهرک صنفی هستند.

پس از پایان جلسه اعضای جلسه با توجه به اهمیت موضوع در معیت دادستان عمومی و انقلاب اهر از محل احداث شهرک صنفی بازدید کردند.

انتهای پیام/