به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر که در دبیرستان دخترانه نمونه دولتی توحید برگزار شد، اظهار داشت: حضرت فاطمه زهراء(س) تنها بانوی معصومه عالم است، اگر در جامعه حضرت فاطمه زهراء(س) را الگویی برای مردان به‌ویژه بانوان قرار دهیم هیچ مشکلی در بُعدهای مختلف مخصوصاً تربیتی باقی نمی‌ماند ولی با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان علت اینکه نمی‌توانیم الگوها را به نسل جوان تبیین کنیم مشخص نیست.

وی افزود: گاهاً شنیده می‌شود وقتی دانش‌آموز یا دانشجو از استاد سؤال می‌پرسد آن استاد یا معلم با عصبانیت پاسخ می‌دهد در حالی که باید با الگو قراردادن حضرت فاطمه زهراء(س) با طرف مقابل در کمال آرامش سخن بگوییم یا پاسخ سؤال‌هایشان را بدهیم لذا ازاین‌رو انتظار می‌رود تا مسئولان با سعه‌صدر با مردم رفتار کنند.

امام جمعه اهر در ادامه با تبریک هفته شوراهای آموزش و پرورش گفت: هرکسی در اسلام استبداد رأی داشته باشد قطعاً به هلاکت می‌رسد، چراکه این فرد نظر خود را به سایرین تحمیل می‌کند فلذا مشورت در دین اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد.

حاجی‌زاده با ذکر اینکه منظور از شورا در جامعه اسلامی، استفاده از نظرات صاحب‌نظران در عرصه‌های مختلف است، ادامه داد: اعضای شورای آموزش و پرورش بایستی هم‌وغم خود را برای رفع دغدغه‌ها تحصیلی و تربیتی دانش‌آموزان که از آن‌ها به‌عنوان آینده‌سازان کشور یاد می‌شود به‌کارگیرند.

وی برگزاری جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را متفاوت‌تر از سال‌های گذشته دانست، گفت: البته ما هر ساله ایام‌الله دهه فجر را به‌صورت باشکوه جشن می‌گیریم چراکه ملت ایران در دهه فجر سال ۵۷ از یوغ استبداد و استعمار رهایی یافته‌اند.

امام جمعه اهر بابیان اینکه زمانی بود ایرانیان در کشور خود به خاطر بی‌کفایتی حاکمان عزت و عظمت نداشتند، ابراز داشت: اما اکنون به برکت انقلاب و نظام اسلامی مردم خود امور را در دست دارند، آینده را خودشان رقم می‌زنند و از همه مهم‌تر آزادی، استقلال و امنیت پایدار دارند.

حاجی‌زاده اضافه کرد: بر اساس نظر کارشناسان هر سال در کشور انتخابات برگزار می‌شود یعنی به عبارتی مردم در انتخابات با نظر خودشان مسئولان را انتخاب می‌کنند اما اگر همین انتخاب آزادانه را با دوران پهلوی مقایسه کنیم آن زمان نه خبری از انتخابات بود نه دمکراسی، بلکه تمامی تصمیم‌های اعمالی در کشور را غربی‌ها می‌گرفتند که در این میان حکومت نمی‌توانست تصمیم‌گیری کند چون تابع دستورات غربی‌ها بودند.

وی، افزایش ۱۱ برابری پیشرفت علم در جمهوری اسلامی را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد، یادآور شد: انقلاب اسلامی هزاران هزار دستاورد در حوزه‌های مختلف دارد اما جوانان از آن‌ها اطلاعی ندارند، در حالی که بی‌اطلاعی مردم از دستاوردها باعث می‌شود تا سیاه نمایی رسانه‌های وابسته به استکبار جهانی را زود باور کنند چون خبری از داشته‌هایمان ندارند.

امام جمعه اهر با تأکید بر اینکه مسئولان در ایام منتهی به دهه فجر و حتی در طول سال، دستاوردهای انقلاب اسلامی را تشریح کنند، گفت: دشمنان نه‌تنها علاقه‌ای به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ندارند بلکه دلشان می‌خواهد نظام اسلامی سیاه‌بخت شود و برای این‌که به هدفشان برسند جنگ راه انداخته و تحریم‌ها را اعمال کرده‌اند ولی باز به هدفشان نرسیدند چون پیشرفت ایران همانند قطار سریع‌السیر‌است و ایستگاه هم ندارد.

حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: وقتی با مردم به‌ویژه نسل جوان جامعه شفاف سخن گفته نشود و دستاوردهای انقلاب اسلامی تبیین نشود در این میان رسانه‌های وابسته و جیره‌بگیر استکبار جهانی اقدام به سیاه نمایی و ایجاد شکاف بین نسل جوان با نظام اسلامی می‌کنند به این خاطر که می‌خواهند القاء کنند که جوانان جمهوری اسلامی برای شما کاری نکرده است.

وی، راه‌اندازی موج «یادآوری و قدردانی» به‌پاس تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و قدردانی از توجه نظام سلامی را ضروری دانست و گفت: برای هیچ‌کسی مهم نیست که دستگاه‌ها در طول یک سال گذشته چه اقداماتی داشته‌اند ولو این مهم است که در طول ۴۰ سال گذشته مثلاً دستگاه تعلیم و تربیت در منطقه ارسباران چه فعالیتی کرده و آن را هم با دوران رژیم پهلوی مقایسه کنیم تا تفاوت حکومت‌ها مشخص شود.