آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » استانها » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 52664
یکشنبه - ۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با اهرامروز:

موضوع قطع درختان منطقه ارسباران به کمیسیون منابع طبیعی مجلس ارجاع می‌شود

موضوع قطع درختان منطقه ارسباران به کمیسیون منابع طبیعی مجلس ارجاع می‌شود

یوسف داوودی در گفت‌وگو با خبرنگار اهرامروز با اشاره به قلع و قمع درختان منطقه ارسباران اظهار داشت: هر هفته گزارش‌هایی که از اقصی نقاط کشور به دستمان می‌رسد در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار می‌گیرد و قرار است موضوع قطع درختان منطقه ارسباران در دستور کار این کمیسیون قرار گیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس افزود: البته بنده اطلاعی از جزئیات دقیقی از قطع درختان منطقه ارسباران ندارم اما حتماً این مسئله را در جلسه فردا کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس مطرح می‌کنم.

وی بابیان اینکه اصولاً در دنیا قطع درختان فرسوده و پوسیده مرسوم است، ادامه داد: قاعدتاً مسئولان دولتی می‌بایست پیش از صدور مجوز برای قطع درختان پوسیده و فرسوده، فرد متقاضی را متقاعد کنند تا ابتداعاً  جایگزینی برای آن درختان در نظر گرفته و نهال‌کاری کنند سپس برای قطع درختی که نیاز به جوان‌سازی دارد اقدام کنند.

داوودی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه به نظر شما کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس می‌تواند مانع از نسل‌کشی درختان منطقه ارسباران شود؟ گفت: اجازه دهید موضوع قطع گسترده درختان منطقه ارسباران در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس مطرح شود و نتایج تصمیم‌گیری را اعلام می‌کنیم.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بایستی در خصوص قطع درختان منطقه ارسباران به کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی پاسخ دهد.

انتهای پیام/