به گزارش خبرنگار اهرامروز، صمد علی‌اکبرزاده اهری در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران شهرستان اهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار، اظهار داشت: خبرنگاران چشمان همیشه بیدار جامعه هستند و در این راه سختی‌های بسیاری را تحمل می‌کنند به‌طوری که خبرنگاران در این راه پر پیچ و خم انواع تهدیدها، تهمت‌ها و افترا را تحمل کرده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر اهر افزود: بخش عمده‌ای از توسعه و اصلاح جامعه منوط به خبرنگاران و اصحاب رسانه است.

وی ادامه داد: خوشبختانه ما در بین خبرنگاران شهرستان اهر کسی نداریم که به دنبال حاشیه‌سازی باشد یا جامعه را به سمت تنش بکشاند ولی در برخی شهرها این اقدام را مشاهده می‌کنیم و این امر نشان می‌دهد که خبرنگاران بیش از هر کسی دلسوز منافع شهرستان هستند.

علی‌اکبرزاده در ادامه سخنان خود از خبرنگاران خواست تا با اخبار خود امید را در جامعه زنده کنند، گفت: خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه شهرستان اهر علی‌رغم کمبودها و مشکلاتی که دارند شبانه‌روز برای اعتلای نام اهر تلاش می‌کنند و بی‌احترامی به این قشر در واقع بی‌احترامی به جامعه است.

رئیس شورای اسلامی شهر اهر اضافه کرد: انعکاس دقیق اخبار، انتقاد سازنده، کمبودها و نارسایی‌هایی شهرستان و مسئولین توفیق الهی است که باعث می‌شود تا مسئولی که سهواً مرتکب خطایی شده خطای خود را جبران کند.

وی با تأکید بر اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه بیش از همه به مشکلات شهر، شورا و شهرداری اهر اشرافیت دارند، گفت: اعضای شورای شهر اهر و شهردار از ابتدا با خود عهد بسته‌اند تا حد توان برای رفع مشکلات شهر و شهروندان تلاش کنند و همچنین که در آغاز به کار گفته‌ایم می‌خواهیم شورای پنجم متفاوت‌تر باشد یقیناً برای تحقق این امر کوتاهی نمی‌کنیم.

علی‌اکبرزاده بیان داشت: تاکنون با همت شهردار و شورا نزدیک به ۱۵ میلیارد تومان از بدهی‌های شهرداری اهر پرداخت شده است و توانسته‌ایم وضعیت شهرداری اهر سر و سامان دهیم این در حالی است که کسی نمی‌تواند مدعی باشد شورای پنجم حتی یک‌نفری به‌صورت غیرقانونی نیرو به شهرداری تحمیل کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اهر با اشاره به اینکه اگر قصد حل مشکلات شهر و شهروندان است بایستی ابتداعاً صداقت و شفاف‌سازی کنیم که به لطف خدا صداقت در گفتار و عمل را پیش‌گرفته‌ایم، تصریح کرد: از خبرنگاران و اصحاب رسانه همان‌طور که انتظار داریم مشکلات و نارسایی‌ها به ما گوش زد کنند از طرفی هم می‌خواهیم در این شرایط کمک‌حال شورا و شهردار باشند تا بتوانیم خدمات مطلوب‌تری به مردم اهر ارائه دهیم.

همچنین در پایان بهبود سعادتی، بهبود جعفری و ابوالفضل بابایی دایلاری در سخنانی کوتاه روز خبرنگار را به خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان اهر تبریک گفتند.