به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در نشست صمیمی با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان اهر با اشاره به اینکه اگر بخواهیم یا نخواهیم بخشی از حوزه مطبوعات در حوزه فضای مجازی خلاصه می‌شود، اظهار کرد: علاقه‌مندی خبرنگاران و اصحاب رسانه به این حرفه نسبت به سایر شهرستان‌ها بیشتر است و از نظر فعالیت خبرنگاران و رسانه‌های اهر نیز باید گفت که این فعالیت‌ها در حد مرکز استان است.

وی ادامه داد: گرفتن کمک برای حل مشکلات شهرستان اهر از دیدگاه‌های بنده نسبت به اهالی رسانه و خبرنگاران است در حالی که لازمه پویایی جامعه در عصر کنونی مطبوعات و اصحاب رسانه بوده و به این مسئله به‌عنوان نقطه قوت نگاه می‌کنیم.

فرماندار اهر بابیان اینکه نگاه دولت تدبیر و امید دکتر روحانی به خبرنگاران و مطبوعات به‌عنوان بازوی اجرایی است، گفت: مهم‌ترین رویکرد رسانه، مطبوعات و خبرنگاران تأثیرگذاری بر افکار عمومی است و رسانه و مطبوعاتی می‌تواند موفق شود که تأثیرگذاری بر افکار عمومی بیشتر باشد.

محمودی بیان داشت: رسانه‌ها و خبرنگاران حق‌دارند نقد کنند و آن‌هم نقد منصفانه در حالی که نقد و تخریب با همدیگر تفاوت دارد و از طرفی دیگر نیز مسئولین دستگاه‌های اجرایی باید از نقد استقبال کنند چراکه با تعریف و تمجید با توسعه و پیشرفت نمی‌توان دست‌یافت بلکه نقد سازنده و انتقاد منصفانه در مدیران تغییر و تحول ایجاد می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه مطبوعات و رسانه‌ها به‌عنوان مشاوران مدیران فعالیت می‌کنند، گفت: همان‌که رسانه مطلبی را در قالب انتقاد مطرح می‌کنند یک نقطه قوت برای مسئولان است و بنده به‌شخصه بر این موضوع اعتقاد دارم و با توجه به اینکه بسیاری ادارات و نهادها در شهرستان اهر وجود که بال و پر این ادارات، نهادها و مسئولین رسانه‌ها هستند.

فرماندار شهرستان اهر رکن چهارم جامعه مدنی را مطبوعات عنوان کرد و ابراز داشت: جامعه‌ای اگر بخواهد به مرحله شکوفایی، رشد، توسعه و پیشرفت برسد باید مطبوعاتی فعال و پویا داشته باشد.

محمودی با اشاره به اینکه فضای فعالیت مطبوعات و رسانه‌های شهرستان اهر کاملاً پویاست، تأکید کرد: بر خلاف برخی شهرستان‌ها که شاید فضای مطبوعات فضای مناسبی نباشد ولی در شهرستان اهر با توجه به صبغه فرهنگی، روزنامه‌نگاری که دارد از فضایی پویا برخوردار است و از سوی دیگر شهرستان اهر در سال ۱۳۳۲ که امکاناتی وجود نداشت دارای مطبوعات بود.

وی اضافه کرد: در شهرستانی که مسئولیت داشتم برخی دستگاه‌ها بر علیه روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها شکایت کرده‌اند در حالی که رسانه‌های محلی قدرت چندانی ندارند و عموماً نهادی از آن‌ها حمایت نمی‌کند، یکی از مواردی که یکی از دستگاه‌ها از رسانه‌های محلی شکایت کرده بود این بود که انتقاد کرده بود و انتقاد به اعتقاد بنده جرم نیست بلکه اگر خبرنگاری مطلب اشتباه نوشته می‌تواند جوابیه منتشر کند و اگر مطلب خبرنگار درست است با فرد متخلف برخورد شود و لزومی ندارد که مسئولین از رسانه‌ها شکایت کرده و مسائل را به دادگاه بکشانند.

فرماندار شهرستان اهر گفت: اگر خبرنگاری نقاط ضعف اداره‌ای را به‌پیش کشید مسئول همان اداره باید از آن خبرنگار سپاس گذار باشد چراکه نقطه‌ضعف اداره یا نهادی را شناسایی و مطرح کرده در واقع به‌عنوان بازوی اجرایی به وظیفه خود عمل می‌کند و نیاز به شکایت و شکایت کشی نیست.

محمودی بابیان اینکه تأکید رهبری و مسئولین نظام حفظ کرامت و حرمت مردم است که این طرز تفکر مسئولین عالی‌رتبه کشور از اولویت‌های کاری بنده در شهرستان اهر است، بیان کرد: مسئولین دستگاه‌های اجرایی شهرستان اهر مکلف هستند تا حرمت مردم را حفظ کرده و به آن‌ها خدمت ارائه دهند.

وی تصریح کرد: همه باید حقوق شهروندی را رعایت کنند، حقوق شهروندی این است که مردم برای پیگیری و رفع مشکلات خود تنها بار به ادارات مراجعه کنند و در همان بار اول سعی شود تا مشکل مردم حل و فصل کنیم.