به گزارش خبرنگار اهرامروز، احمد محرم‌زاده در نشست مشترک با مدیران جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی در رابطه با کاربری ساختمان بیمارستان قدیم اهر اظهار داشت: در پی شیوع ویروس کرونا و افزایش آمار مبتلایان در شهرستان اهر و جوابگو نبودن بیمارستان باقرالعلوم اهر با افزایش بیماران کرونایی، ستاد مقابله با کرونا آذربایجان شرقی تصمیم گرفت تا ساختمان بیمارستان قدیم اهر به نقاهتگاه بیماران کرونایی تبدیل شود.

وی افزود: مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر که همواره از وضعیت کرونا گزارش می‌دهد، آن موقع از این‌که در شرایط بحرانی بیمارستان باقرالعلوم اهر جوابگوی مراجعات بیماران کرونایی نباشد اظهار نگرانی می‌کرد هرچند باید در این شرایط به روزهای بحرانی فکر کنیم و برنامه داشته باشیم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس ادامه داد: سال ۹۲ دستور به افزایش تخت‌های بیمارستانی و احداث بیمارستان جدید مسئولان وزارت بهداشت داده بودند، ولی متاسفانه تاکنون نمی‌دانم چرا کسی پیگیری این دستور نشده است، معلوم نیست که چه کسانی در این زمینه کم‌کاری کرده‌اند.

محرم‌زاده با اشاره به این‌که مردم شهرستان اهر حق دارند تا همانند سایر شهرستان‌های استان و کشور از سرانه فضای درمانی و مناسب برخوردار باشند، گفت: توزیع ثروت در منطقه ما نه تنها در حوزه بهداشت و درمان، بلکه در تمامی حوزه‌ها ناعادلانه بوده است، بنده از بی‌توجهی دولت به شهرستان‌های اهر و هریس انتقاد کرده و می‌کنم و اگر با سایر مناطق مقایسه کنیم عقب‌ماندگی اهر و هریس از قطار توسعه غیرقابل کتمان است.

وی اضافه کرد: متاسفانه تاکنون هیچ‌گونه اقدامی در رابطه با توسعه فضای بیمارستانی اهر از جمله افزایش تخت‌ها که بتواند در شرایط بحرانی گره از مشکلات بگشاید انجام نشده و شاهد بی‌توجهی بوده‌ایم و حال که شیوع ویروس کرونا وضعیت بحرانی را به وجود آورده؛ در تامین خواسته‌های مردم با مشکل مواجه شده‌ایم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس تصریح کرد: هرچند ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا مصوب کرد تا بیمارستان قدیم اهر به نقاهتگاه بیماران کرونایی تبدیل شود، که شکر خدا مسئولان شهرستانی هلال‌احمر خود را ملزم به اجرای ستاد استانی مقابله با کرونا ندانستند، قرار بود تا بیمارستان محلاتی تبریز به صورت رایگان بیمارستان قدیم اهر را تجهیز کند ولی چون هلال‌احمر همکاری نکرد به تبع بیمارستان محلاتی تبریز نیز نتوانست بیمارستان قدیم اهر را به منظور خدمات‌رسانی به مردم اهر تجهیز کند.

محرم‌زاده بابیان این‌که مردم اهر تبدیل ساختمان بیمارستان قدیم به مرکز درمانی را از مسئولان مطالبه می‌‎کنند، گفت: اگر قرار نیست به مطالبات مردم اهر در رابطه با استفاده بهینه و به نفع مردم از بیمارستان قدیم اهر به نتیجه نرسیم چرا وقت‌مان را تلف می‌کنیم و صادقانه به مردم نمی‌گوییم که خواسته و مطالبه شما مردم اهمیتی ندارد؟ مردم شهرستان اهر به وجود و استفاده از بیمارستان قدیم اهر نیاز دارند.

وی تاکید کرد: بیمارستان باقرالعلوم اهر نمی‌تواند جوابگوی نیاز بیماران شهرستان‌های اهر، هوراند، خداآفرین، هریس، کلیبر و حتی مشگین‌شهر و پارس‌آباد استان اردبیل باشد و نیاز به احداث بیمارستان دوم در شهرستان اهر داریم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس خاطرنشان کرد: اگر هلال‌احمر نمی‌تواند مرکز درمانی ایجاد کند، می‌تواند ساختمان را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد تا حداقل این مجتمع در شرایط سخت و بحرانی به نفع مردم استفاده شود، وقتی می‌بینند ساختمانی با این وسعت مهدکودک یا مدرسه شده و به دردشان نمی‌خورد گله‌مند می‌شوند، از این‌رو درخواست می‌کنم پاسخ نهایی را هلال‌احمر واضح به مردم اعلام کنند.