به گزارش ارسباران نیوز، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به افزودن اسامی جدید به فهرست تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا به‌بهانه کمک به برنامه موشکی ایران، گفت: «برنامه موشکی ایران ارتباطی با توافق برجام نداشته و ناقض قطعنامه ٢٢٣١ شورای امنیت نیست. این برنامه اهدافی کاملاً دفاعی داشته و هیچ اقدامی قادر نخواهد بود جمهوری اسلامی را از حقوق مشروع و قانونی‌اش برای تقویت بنیه دفاعی و امنیت ملی خود محروم کند. دولت جمهوری اسلامی ایران بر اساس دستور صریح مورخ ۱۰ دی ۱۳۹۴ رئیس جمهور محترم به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به هر اقدام مداخله جویانه آمریکا علیه برنامه‌های دفاعی‌اش با تقویت توان دفاعی موشکی خود پاسخ خواهد داد».

حسین جابرانصاری سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد: «امروز و در فضای پسابرجام، دوران ایران‌ستیزی و تمسک به دلایل واهی برای تهدیدانگاری جمهوری اسلامی ایران به‌سرآمده و در شرایط امنیتی حاد و خطرناک جاری، توانمندی‌های دفاعی و غیرتهاجمی جمهوری اسلامی ایران عامل مهم ثبات و امنیت منطقه بوده و صرفاً برای پاسداری از حاکمیت ملی، استقلال و تمامیت ارضی کشور و مبارزه با پدیده شوم تروریسم و افراط گرایی و در جهت منافع مشترک منطقه‌ای و جهانی می‌باشد».

وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز (پنج‌شنبه) دو شرکت ایرانی را به دلیل آنچه حمایت از برنامه موشکی خوانده به لیست سیاه اضافه کرده و همچنین دو تاجر انگلیسی را به دلیل کمک به یک شرکت هوایی ایرانی که ادعا شده است توسط سپاه پاسداران مورد استفاده قرار می‌گیرد، تحریم کرد.

آمریکا شرکت‌های صنایع شهید نوری و صنایع شهید موحد را به لیست تحریم‌ها اضافه کرد. وزارت خزانه‌داری اعلام کرده  که این دو شرکت برای گروه صنعتی شهید همت کار می‌کنند که آمریکا ادعا کرده است مسئول برنامه موشک‌های بالستیک ایران است.

آمریکا همچنین جفری جان جیمز آشفیلد و جان ادوار میدوز را به دلیل همکاری تجاری با هواپیمایی ماهان که واشنگتن ادعا کرده در نقل و انتقال پول و نیز تسلیحات برای سپاه پاسداران نقش دارد، تحت تحریم قرار داد.

انتهای پیام/