به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام رستم ممی زاده در مراسم غبارروبی مزار شهدای دوران دفاع مقدس شهرستان اهر که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج برگزار شد، اظهار داشت: در قرآن کریم سه مورد از قبیل جهاد اصغر، جهاد اکبر و جهاد کبیر اشاره شده است و معنی جهاد کبیر عدم اطاعت از دشمن است که شهدای دوران دفاع مقدس با عدم تبعیت از دشمن به شهادت نائل شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه جهاد کبیر عدم اطاعت از دشمن که در قرآن کریم به آن اشاره شده دستور خداوند متعال است، افزود: متأسفانه عده‌ای چنین نظر دارند که ما به غیر از عرصه فرهنگی می‌توانیم در سایر عرصه‌ها از دشمن تبعیت کنیم در حالی که دستور خداوند عدم تبعیت از دشمن است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه اهر بابیان این‌که ما همیشه بایستی بر علیه شیطان و شیاطین باشیم نه اینکه بگوییم می‌توانیم با گفت‌وگوها و تعامل با شیاطین می‌توان مشکلات را حل کرد، گفت: هر زمانی که به دشمن اعتماد کرده‌ایم ضربه خورده‌ایم.

حجت‌الاسلام ممی زاده اضافه کرد: شهدای ما شهدای عرصه‌ی جهاد کبیر هستند چون‌که از کفار و دشمن تبعیت نکرده‌اند به شهادت رسیده‌اند، به‌طوری که قبول شهادت بسیار بهتر از رفتن به زیر سلطه استکبار جهانی و تبعیت از دشمنان و کفار است.

وی با ذکر اینکه شهدا با شجاعت در مقابل استکبار جهانی، صهیونیست‌ها ایستادگی کردند و مردم ما هیچ خوف و هراسی از دشمن ندارند، بیان داشت: ملت ایران در دوران دفاع مقدس بدون هراس در برابر دشمنان ایستادگی کردند و شهدا با ازخودگذشتگی که کرده‌اند باعث شدند تا امروز استکبار جهانی از ملت ایران هراس داشته باشد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه اهر در پایان خاطرنشان کرد: با اتحاد و همبستگی می‌توان حتی اجازه تفکر درباره تهدیدهای نظامی علیه ملت ایران را نیز به دشمن نداد وعده‌ای از مردم هزینه می‌کنند و می‌گویند که ما سایه جنگ را از سر مردم برداشته‌ایم ولی این‌گونه نیست بلکه حضور مردم سایه جنگ را از کشور به دور کرده است.