نورالدین برقی در گفت و گو با خبرنگار اهرامروز با اشاره به برنامه های هفته منابع طبیعی در شهرستان اهر، اظهار داشت: پانزده الی ۲۱ اسفندماه هر سال به عنوان هفته منابع طبیعی در کشور نام گذاری شده و سازمان جنگل ها و مراتع، ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری و دستگاه های زیرمجموعه در این راستا برنامه های متنوعی برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه برای هر روز از هفته منابع طبیعی در شهرستان اهر برنامه های مختلفی برنامه ریزی کرده ایم، افزود: جلب مشارکت های مردمی در جهت حراست های منابع طبیعی و درختکاری سعی داریم تا امانت گران بهاء را با حفظ و حراست به نسل های آینده تحویل دهیم.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اهر ادامه داد: با توجه به این که سال جاری در آستانه به پایان رسیدن بوده و امیدواریم سال ۹۶ برای کشاورزان و عرصه های ملی و طبیعت سالی پربار و خیر و برکت باشد، نخستین روز هفته منابع طبیعی با عنوان روز ملی درختکاری نامگذاری شده و در این روز با همکاری شهرداری و منابع طبیعی با حضور مسئولان شهرستان آیین نهال کاری در شهرک شیخ شهاب الدین اهری برگزار می شود.
برقی بابیان اینکه برنامه های دیگر هفته منابع طبیعی در جوار گلزار شهدا و نهال کاری در محوطه دانکده کشاورزی شهرستان اهر است، گفت: دیدار کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری با مسئولان دادگستری و قضات شهرستان اهر هم زمان با سایر ادارات منابع طبیعی و به صورت کشوری انجام می شود.
وی با ذکر اینکه در مدرسه های نمونه دانش و میر رحیم سیدی با هماهنگی آموزش و پرورش و با حضور دانش آموزان و مسئولان در محوطه این مدارس نهال کاری می کنیم، اظهار کرد: ترویج فرهنگ منابع طبیعی و حفاظت از طبیعت بایستی از دانش آموزان شروع کنیم و به آنها آموزش دهیم که چگونه بتوانند از طبیعت حراست کنند و هدف ما از این برنامه تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به یک فرهنگ عمومی است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اهر از برگزاری همایش منطقه ای همیاران طبیعت به مناسبت هفته منابع طبیعی در این شهرستان خبر داد و گفت: سال گذشته بنا به تصمیم اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی این همایش در اهر برگزار شد و امسال نیز با عنایت مسئولان اداره کل مجدداً همایش منطقه ای همیاران طبیعت با حضور همیاران طبیعت و روئسای ادارت شهرستان های کلیبر، خداآفرین، هوراند، ورزقان و هریس در اهر برگزار می شود.
برقی همیاران طبیعت را بازوان پرتوان منابع طبیعی یاد کرد و افزود: همیاران طبیعت تاکنون به منظور حفاظت از جنگل ها و مراتع منابع طبیعی را یاری کرده اند و همراهی مردم در حفاظت از منابع طبیعی همانند سرمایه های اجتماعی محسوب می شوند.