به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهر، اظهار کرد: تعامل دستگاه قضایی با رؤسای ادارات و مسئولین شهرستان اهر در زمینه ارائه بهترین خدمت به مردم شهرستان اهر است و همواره بر ارائه بهترین خدمت به مردم فهیم اهر تلاش کرده و می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در طول سال‌های اخیر هیچ‌گونه جرائم خشن در شهرستان اهر اتفاق نیفتاده است، افزود: از سال ۹۱ تاکنون هیچ‌گونه جرائم خشنی در اهر نداریم و به حول قوه الهی امنیتی که امروز در این شهرستان حاکم بوده بسیار مطلوب و قابل‌قبول است.

رئیس دادگستری شهرستان اهر ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از معضلات اجتماعی شهرستان اهر بیکاری جوانان است دستگاه قضایی با تمام وجود از کسانی که قصد سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال دارند با حفظ مقررات و قانون کشور از آن‌ها حمایت می‌کنیم و تاکنون این رویکرد را با حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ثابت کرده‌ایم.

نظری از افزایش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی شهرستان اهر هر سال نسبت به سال دیگر خبر داد، گفت: سال گذشته بیش از ۳۳ هزار فقره پرونده به مجموعه دادگستری اهر ورودی داشتیم اما با این وجود زمان رسیدگی به پرونده‌ها نسبت به سال‌های گذشته کاهش‌یافته و در واقع پرونده‌ها در حدود ۲۰ الی ۳۰ روز رسیدگی می‌شود.

وی بابیان اینکه رسیدگی به ۳۳ هزار فقره پرونده با موضوعات مختلف و عملاً سخت و دشوار نشان از همت و تلاش قضات و کارکنان دادگستری شهرستان اهر دارد، تصریح کرد: بیش از ۷۵ درصد اوراق قضایی شهرستان اهر به‌صورت الکترونیکی بوده و این سیستم نه‌تنها کمی کار دادگستری را تسهیل کرده بلکه همین روند را در کاهش زحمات نیروی انتظامی می‌توان مشاهده کرد.

رئیس دادگستری شهرستان اهر اضافه کرد: بنده و دادستان سابق شهرستان اهر ۱۴ سال همکاری کرده‌ایم که در طول این سال‌ها دلسوزی آقای شهبازپور به‌وضوح قابل‌مشاهده بود شاید برخی اختلاف‌نظرهایی هم وجود داشت ولی در فعالیت‌هایمان این نظرها تأثیری نداشت و از طرفی سعی کردیم تا به معضلات و چالش‌های اجتماعی رسیدگی کنیم.

نظری با تأکید بر اینکه امروز دادگستری شهرستان اهر با افتخار ۴ تن از قضات خود را به‌عنوان مدیر توانمند به سایر شهرستان‌های آذربایجان شرقی تقدیم می‌کند، یادآور شد: دادستان عمومی و انقلاب کلیبر و رئیس حوزه قضایی بخش مهربان و رئیس دادگستری شهرستان آذرشهر از جمله مدیرانی هستند که از شهرستان اهر در مناطق دیگر فعالیت خواهند کرد.

دغدغه امروز مسئولین تولید و اشتغال جوانان است

به گزارش تسنیم، زاهد محمودی فرماندار اهر هم در این آیین اظهار کرد: در مدت اندکی در خدمت مردم شهرستان اهر هستم آن چیزی که بیشتر توجه بنده را جلب کرده تعامل دستگاه‌های اجرایی، قضایی و نظامی و امنیتی شهرستان اهر است و همین تعامل بین دستگاه‌ها موجب شده تا امنیت پایدار و مثال‌زدنی در این شهرستان حاکم باشد.

وی با اشاره به اینکه همدلی و تعامل بین مسئولین و ادارات باعث شده تا آسیب‌هایی که از گذشته وجود داشت اکنون منجر به کاهش شود، افزود: برای شهرستان اهر علی‌الخصوص دستگاه قضایی افتخار است که هم‌زمان ۴ مدیر پرورش داده تا امروز به‌عنوان مدیران دستگاه قضایی شهرستان‌های هم‌جوار معرفی شوند.

فرماندار اهر علت موفق‌تر عمل کردن دادستان سابق شهرستان اهر را مردمی بودن وی دانست، گفت: مقام معظم رهبری بارها تأکید کرده‌اند که مسئولین باید مردمی باشند و این امر را دادستان سابق اهر توانست به آن تحقق بخشد و در کنار آن به‌خوبی اقتدار و جایگاه دستگاه قضایی حفظ نمود.

محمودی بابیان اینکه دغدغه امروز مسئولین تولید و اشتغال جوانان است، ابراز داشت: بنده اکنون به‌وضوح می‌بینم که تعامل بین بخشی دستگاه‌ها بی‌نظیر و قوی است و در حال حاضر مسئله‌ای که نباید از آن غافل شد این است که همه باهم برای رفع مشکلات جوانان که عمدتاً اشتغال بوده تلاش کنیم.

انتهای پیام/