به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در آیین رونمایی از لباس اختصاص آذران رزم، اظهار داشت: آغاز دهه کرامت هم‌زمان با ولادت حضرت معصومه سلام‌الله علیها و روز دختران بوده و امیدواریم پدران و مادران، پسران و دختران از الگوهای راستین اسلامی مخصوصاً فاطمه معصومه سلام‌الله علیها که جایگاه خاصی در اسلام دارد به‌عنوان الگوی خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه مردم منطقه ارسباران دارای غیرت، شجاعت، رشادت و استعداد خاصی‌های گوناگونی هستند، افزود: رونمایی از لباس آذران رزم نمونه‌ای از استعداد اهری‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است.

امام جمعه اهر ادامه داد: امیدواریم تولیدات داخلی کشورمان که با هنر بومی آمیخته بوده به‌تمامی کشورها صادر شود تا از این روش بتوانیم فرهنگ ایرانی اسلامی را به سایر کشورها صادر کنیم.

حاجی‌زاده بابیان اینکه بنای انقلاب اسلامی رسیدن به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود، تصریح کرد: یکی از محورهای استقلال کشور تولید بوده و به‌جای اینکه از دیگر کشورها اجناس کذایی وارد کنیم بایستی آستین بالا زده و از تولید داخلی حمایت کنیم.

وی واردات بی‌رویه کالا را یکی از منافذ نفوذ استکبار جهانی به جوامع اسلامی عنوان کرد، گفت: به‌جای اینکه با واردات کالاهای خارجی فرهنگ کشورهای غربی را در کشور رواج دهیم بیاییم با تولید و صادرات اجناس داخلی دیگر کشورها را با فرهنگ غنی ایرانی اسلامی آمیخته کنیم ولی متأسفانه برخی‌ها این ظرفیت را می‌گویند نشدنی است.

امام جمعه اهر با تأکید بر اینکه صادرات لباس‌های تولید داخلی به سایر کشورها به‌منزله ترویج فرهنگ ایرانی است، بیان داشت: این لباس اختصاصی که با الگوی ورنی اهر طراحی‌شده در واقع توجه به فرهنگ و هنر این منطقه است و با آمیخته شدن اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال به تحقق منویات مقام معظم رهبری نزدیک‌تر می‌شویم.

انتهای پیام/