به گزارش خبرنگار اهرامروز، جواد رحمتی در نشست مشترک با مسئولان شهرستانی در خصوص مسائل و مشکلات شهرداری اهر بابیان اینکه شهرستان‌های اهر و هریس از جهات مختلف نیاز به مساعدت دولت دارند، اظهار داشت: وقتی فردی مسئولیت دستگاه یا نهادی را بر عهده می‌گیرد ابتدعاً خود را باید ارزیابی کند و دوم اینکه حَق گله‌مندی ندارد.

وی خطاب به شهردار اهر افزود: مدیریت به سبک دوره‌های قبلی نمی‌تواند تحولاتی به وجود آورده یا انتظارات مردم را برآورده کند و درخواست‌های فعلی اعضای شورا و شهردار از دولت آن‌چنان که باید و شاید نمی‌تواند به وضعیت شهرداری اهر کمک کند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با ذکر اینکه تجربه نشان داده هرجایی که درآمد شهرداری‌ها افزایش یافته در مقابل آن هزینه‌های مازاد نیز افزایش یافته است، ادامه داد: به اکثر شهرستان‌ها که سفر می‌کنم شهرداران پیشنهاد افزایش محدوده و تغییر کاربری را مطرح می‌کنند که بی‌منطق‌ترین پیشنهاد است اما نمی‌گوییم مطلقاً نباید افزایش محدوده و تغییر کاربری در شهرها داشته باشیم.

رحمتی اضافه کرد: آیتم‌های مختلفی در قانون برای درآمد شهرداری‌ها در قانون پیش‌بینی شده است و صدور ماهانه ۱۲ الی ۱۵ پروانه ساخت و ساز نه تنها درآمدی محسوب نمی‌شود بلکه کفاف نیازها را نیز نمی‌دهد به عبارتی این تعداد پروانه ساخت و ساز اصلاً هم‌خوانی با شهر اهر ندارد.

وی بابیان اینکه در برخی مواقع واگذاری امور شهری به بخش خصوصی موجب کاهش هزینه‌های مدیریت شهری می‌شود، گفت: وقتی گفته می‌شود شهرداری اهر فلان تعداد نیروی مازاد دارد باید برای کارکنان که حقوق دریافت می‌کنند شغل تعریف شود و این‌طور نباشد تا همه فکر کنند شهرداری محلی برای بخور و بخواب است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که شهرستان اهر کریدور گردشگری شمال استان آذربایجان شرقی (منطقه ارسباران) و نقطه اتصال گردشگری با استان اردبیل است، بیان داشت: شهرستان اهر شاه‌راه ورود به بهشت گمشده آذربایجان و دارای محورهای گردشگری و ظرفیت‌های بی‌شمار است به همین منظور استانداری آذربایجان شرقی می‌تواند شهرداری اهر را در رابطه با ایجاد شهرک و یا سایت صنایع‌دستی همراهی و حمایت کند.

رحمتی تاکید کرد: شهرداری اهر به منظور ایجاد محل درآمد پایدار می‌تواند شهرک صنایع‌دستی در مسیر گردشگری منطقه ارسباران راه‌اندازی کند لذا تاکید داریم شهرداری باید از ظرفیت گردشگری منطقه بهره لازم را ببرد.

وی با اشاره به اینکه توزیع اعتبارات استانی در بین شهرستان‌ها بر اساس نفوذ “هنر” نیست، خاطرنشان کرد: توزیع اعتبارات بین شهرستان‌ها بایستی با محوریت محرومیت شهرستان‌ها باشد، لذا معتقدیم اعتبارات باید بر مبنای محرومیت‌ها و به صورت عادلانه توزیع شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در پایان بر تکمیل ۲۳ کیلومتر باقی‌مانده از بزرگراه اهر-تبریز تا پایان سال‌جاری تاکید کرد و یادآور شد: این‌که می‌توانیم ۲۳ کیلومتر باقی‌مانده از بزرگراه اهر-تبریز را تا پایان سال‌جاری تکمیل و این پروژه را به اتمام برسانیم امکان‌پذیر است و آن‌چنان هم دور از انتظار نیست و قطعاً فصل کاری را در این پروژه از دست نمی‌دهیم.