محمدحسین صومی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اهرامروز با اشاره به این‌ که شهرستان اهر یکی از مناطق آلوده به ویروس کرونا در آذربایجان شرقی است اظهار داشت: کادر درمانی شهرستان اهر صادقانه در حال خدمت‌رسانی هستند و سعی می‌کنند هیچ فردی به ویروس کرونا مبتلا نشود و در غربال‌گری افراد مشکوک و مبتلا را شناسایی و در منازل قرنطینه می‌کنند و اگر شدت بیماری به حدی بود که در خانه قرنطینه نشود در بیمارستان اهر بستری می‌شود.

وی افزود: تا روز گذشته مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در استان آذربایجان شرقی به ۸۶۷ نفر رسیده است و از شب گذشته تا این لحظه ۲۴۰ نفر در بخش‌های بیماستانی استان بستری شده‌اند و تست کرونا از این بیماران گرفته شده که تا شب نتیجه تست بیماران مشخص می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: آمار بیماران بستری با علایم ویروس کرونا در استان در ۲۴ ساعت گذشته نسبت به روزهای گذشته افزایش ۱٫۴ برابری دارد و تا این لحظه ۷۷ نفر از هم استانی‌ها در اثر ابتلا به کرونا جان‌باخته‌اند.

صومی با بیان اینکه سیستم بهداشت و درمان آذربایجان شرقی در مقابله با ویروس کرونا کار خود را به درستی انجام می‌دهد گفت: غربال‌گری ۸۶ درصد جمعیت شهرستان اهر نشان می‌دهد همکاران ما با حداکثر توان توانسته‌اند بیماران مشکوک را شناسایی و وضعیت بیماران را از نظر ابتلا به ویروس کرونا مورد بررسی قرار دهند و اگر لازم است تحت مداوا قرار گرفته و اگر هم لازم باشد در خانه قرنطینه شوند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه اتحاد، همدلی و همراهی اعضای ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرستان اهر نمود بیشتری دارد و در تلاش‌اند تا مصوبات ابلاغی ستاد استانی و هر آن‌ چه را که به عنوان نوآوری به صلاح می‌دانند آن را انجام دهند تا از انتشار ویروس کرونا در این شهرستان جلوگیری شود، مطمئنم با این رویه‌ای که مسئولان شهرستان اهر پیش گرفته‌اند در مقابله با این ویروس موفق خواهند بود و این موفقیت در سایه همکاری و همراهی مردم اهر خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که پیش‌بینی شما از پیک ویروس کرونا در آذربایجان شرقی چیست؟ گفت: عواملی که هفته‌های گذشته بر حول محور آن مورد بحث قرار گرفته بود از جمله «به مسافرت نروید» و «در خانه بمانید»، انتظار داشتیم در هفته اول فروردین با پیک بیماری کرونا در آذربایجان شرقی مواجه شویم که شکر خدا این پیش‌بینی تحقق نیافت و باید چند روزی هم صبر کنیم تا ببینیم چه شرایطی پیش خواهد آمد.

صومی اضافه کرد: پیش‌بینی ما این است که در هفته دوم و سوم فروردین‌ماه با پیک ویروس کرونا در استان آذربایجان شرقی روبه‌رو خواهیم شد.

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد این‌ که آیا مدیریت استان با توجه به افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا، تصمیمی برای مسدودسازی جاده‌ها جهت جلوگیری از ورود میهمانان از استان‌های درگیر را دارد؟ تاکید کرد: روز گذشته استاندار آذربایجان شرقی گفت که تصمیم دارند محدودیت نسبی در سفرها را ایجاد کنند و از طرفی هم ورودی‌های استان توسط هلال‌احمر، نیروی انتظامی و بسیج و سپاه تحت کنترل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: به مسافران و میهمانان استان آذربایجان شرقی توصیه می‌کنیم در خانه بمانند، در خارج از منزل تردد نداشته باشند و اگر بیمار هستند به مراکز درمانی مراجعه کنند تا بر انتشار هر چه بیشتر ویروس دامن نزنند.

انتهای پیام/