احمد رجب پور در گفت‌وگو با خبرنگار اهرامروز با اشاره به اینکه یازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر ارسباران بالغ‌بر ۱۷۰ میلیون تومان هزینه در برداشت، اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی برای این جشنواره تنها ۴۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص داده بود و شهرداری اهر که قول کمک ۱۰ میلیون تومانی داده بود تاکنون محقق نشده و در هاله‌ای ابهام قرار دارد.

وی ادامه داد: شهرستان اهر به‌عنوان مرکز منطقه ارسباران از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است در حالی که حین برگزاری جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران اهر فرماندار نداشت و اکنون‌که بیش از یک ماه از جشنواره می‌گذرد اهر بدون فرماندار است که به اعتقاد بنده بدون فرماندار ماندن شهرستان اهر برای استانداری آذربایجان شرقی و وزارت کشور اهمیتی ندارد.

نایب‌رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی اضافه کرد: آیا در شهرستان اهر مسئولی وجود دارد که بتوانیم مشکلاتمان را با آن در میان بگذاریم و نماینده مردم اهر و هریس که درخواست مساعدت مالی به جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داده بود حتی ریالی تحقق‌نیافته و ما به‌عنوان هنرمند عرصه تئاتر از تلاش‌های آقای عبدالهی قدردانی می‌کنیم.

رجب پور بابیان اینکه بنده تاکنون چندین بار برای پیگیری درخواست نماینده اهر و هریس به وزارت فرهنگ و ارشاد مراجعه کرده‌ام اما تا این لحظه پاسخی دریافت نکرده‌ام، تصریح کرد: به نظر بنده شهر اهر برای مسئولین کشوری اهمیتی ندارد و کسی علاقه‌ای ندارد که آیا این شهرستان مسئول اجرایی دارد یا خیر؟

وی بیان کرد: بنده به‌شخصه با توجه به بدقولی‌های مسئولین و کم‌توجهی آن‌ها نسبت به عرصه فرهنگ و هنر آینده جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران را در هاله‌ای ابهام می‌بینم و اگر روال این‌گونه پیش رود از برگزاری این جشنواره ملی به‌عنوان یک عضو کناره‌گیری می‌کنم به‌طوری که مهم‌ترین بخش برگزاری جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران منابع مالی است که همیشه از این بابت زیر فشار بوده‌ایم.

نایب‌رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی ابراز داشت: شاید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان علاقه‌ای به کمک به جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر ارسباران داشته باشد اما به دلیل کمبود منابع مالی نمی‌تواند، انتظار داشتیم که سرمایه‌گذاران از جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران حمایت کنند اما متأسفانه باید گفت که شهرستان اهر از لحاظ اهمیت به عرصه فرهنگ و هنر مظلوم واقع‌شده است.

رجب پور با تأکید بر اینکه فرهنگ و هنر یکی از محورهای توسعه هر منطقه، شهرستان و استان است، گفت: متأسفانه در شهر اهر هتل آبرومند هم نداریم که در زمان برگزاری جشنواره تئاتر کوتاه میهمانان را در آن اسکان دهیم بنده تلاش کردم تا از طریق جشنواره تئاتر کوتاه به شهر اهر خدمتی کرده باشم و اگر همدلی و وحدت نباشد جشنواره تئاتر کوتاه روبه فراموشی خواهد رفت و برگزاری آن تنها بر عهده امثال بنده نیست بلکه همت و تلاش تمامی هنرمندان و مسئولین را می‌طلبد.

وی با انتقاد از بدقولی مسئولین شهری، استانی و کشور در قبال جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران، اذعان کرد: شهرداری اهر که برای خود ۴۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته چه اشکالی دارد بخش بسیار اندکی در اختیار فعالیت‌های فرهنگی و هنری قرار دهد و نمی‌توانیم بگوییم که چه میزان این بودجه تحقق‌یافته یا نه اما می‌توان مبلغی برای سرپا نگه‌داشتن جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران اختصاص داد.

نایب‌رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی افزود: هنرمندان اهری برای اینکه جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر ارسباران تداوم یابد نه‌تنها ریالی حق‌الزحمه دریافت نکرده‌اند بلکه از جیب خود نیز برای این جشنواره هزینه کرده‌اند، علاقه داریم که جشنواره تئاتر کوتاه تداوم یابد اما به چه قیمتی؟ برخی شرایطی فراهم آورده‌اند که از ارزش و منزلت این جشنواره کاسته شود.

رجب پور با اشاره به اینکه شهرستان اهر برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اهمیتی ندارد، گفت: وزارت ارشاد که دم از حمایت و تداوم جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران می‌زند تا چه حدی برای آن هزینه کرده، متأسفانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخیراً برای آیین سنتی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پیش از شروع به حاسبشان واریز کردند در حالی که وزارتخانه به جشنواره تئاتر کوتاه اهر ۲۰ میلیون کمک مالی می‌کند و ان را هم بعد از دو سال دریافت می‌کنیم.

وی ادامه داد: آقای وزیر فرهنگ و ارشاد تمرکزگرایی تا چه زمانی ادامه خواهد یافت چرا از جشنواره‌های فرهنگی و هنری شهرستانی همچون اهر حمایت نمی‌کنید و هر فعالیت در تهران خوب است به‌طوری که اگر جشنواره ملی در شهرستان‌ها برگزار شود یقیناً برای وزارتخانه هزینه‌ای کمتری نسبت به پایتخت خواهد داشت و کمک‌هایی به شهرستان‌ها و استان‌ها می‌شود که حتی در شان آن‌ها نیست.