به گزارش خبرنگار اهرامروز، بیت‌الله عبدالهی شامگاه سه شنبه در آیین اختتامیه سیزدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران (قره‌داغ) که در سالن میرزا جعفر قراجه‌داغی مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان اهر برگزار شد، اظهار داشت: گاهاً عمداً می‌گویند نامی از نماینده مجلس در مراسمی برده نشود در حالی که یک‌سال به تغییر و تحول و انتخابات مانده است البته مقصر مجری نیست، بنده اعلام می‌کنم تا زمانی که نماینده مجلس هستم با افتخار حرف مردم را می‌زنم.

وی افزود: آقای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از بنده به دلیل انتقادات ناراحت هستند ولی من از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی انتقادی نکردم که ناراحت شوند انتقاد من از وزارت ارشاد بود که در این رابطه از وزیر ارشاد هم طرح سؤال کرده‌ام و یکی از بندهای طرح سوالم همین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس ادامه داد: بنده به عنوان نماینده مردم از وزارت ارشاد در رابطه با اینکه چرا به شهرستان‌ها کم‌توجهی می‌کنند؟ چرا به هنرمندان شهرستانی بها نمی‌دهند؟ انتقاد کرده‌ام و در حقیقت خطاب من به وزیر ارشاد بود نه اداره‌کل ارشاد آذربایجان شرقی، شاید نتوانستم به اندازه جوانان هنرمند اهری در میدان باشم ولی حداقل‌ترین کارم این بود که قصد داشتند این جشنواره را از سراسری به شهرستانی تنزل دهند و آن را هم سوری برگزار کنند من اجازه ندادم.

عبدالهی بابیان اینکه توجه به جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران و تلاش برای بین‌المللی شدن این جشنواره انتظار زیادی از وزارت ارشاد نیست، گفت: ارتقاء و حمایت از جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران خواسته و مطالبه مردمی است و عدم برگزاری آن و حتی تنزل جشنواره به منزله حرکت در خلاف خواسته مردم است و اینکه درخواست کردیم و از وزارت ارشاد انتقاد کردیم چرا اداره‌کل ارشاد استان ناراحت می‌شود.
وی با اشاره به دیدار خود با معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بنده خطاب به معاون وزیر ارشاد گفتم دلیل عدم هزینه در شهرستان‌ها چیست؟ و جناب معاون گفتند ۱۸ درصد بودجه فرهنگی کشور در اختیار وزارت ارشاد است و ما هم معتقدیم از همان ۱۸ درصد بودجه فرهنگی کشور در اختیار وزارت ارشاد سهم شهرستان‌ها به طور کامل تخصیص دهند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با ذکر این‌که گذشته و پیشینه باافتخار شهرستان اهر «فرهنگی و علمی» است، افزود: متاسفانه جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران با فقر مالی گریبان‌گیر است و بارها که با مدیرکل ارشاد استان در این مورد حرف زده‌ایم گفته‌اند حمایت مالی بیشتری از این جشنواره را نمی‌توانند انجام دهند در حالی که اگر امکانات و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌صورت عادلانه در بین شهرستان‌ها و استان‌ها توزیع شود فعالیت‌های فرهنگی با کمبود منابع مالی و امکانات روبرو نمی‌شود.

عبدالهی تاکید کرد: جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران با همت والای جوانان هنرمند اهری به ایستگاه سیزدهم رسیده و با همین همت اگر پیش بروند و به وعده وعیدهای توخالی و شعارها توجه نکنند این جشنواره رشد پیدا می‌کند و امیدواریم شاهد روزی باشیم که جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران به بین‌المللی ارتقاء یابد.

انتهای پیام/ ع