به گزارش خبرنگار اهرامروز، قاسم جان‌بابایی در آیین افتتاح دستگاه سی‌تی‌اسکن بیمارستان باقرالعلوم اهر بابیان اینکه نواقصات مطرح شده در بیمارستان اهر را که به بیماران ارسباران خدمات ارائه می‌دهد را می‌پذیریم، اظهار داشت: به لحاظ این‌که بیمارستان باقرالعلوم اهر پذیرای بیماران منطقه است تجهیز این مرکز درمانی به دستگاه MRI ضرورت دارد و بنده این مطالبه قانونی را پیگیری می‌کنم در حالی که این دستگاه جزو حداقل‌های بیمارستان است.

وی با اشاره به دلیل تاخیر در تامین و تجهیز دستگاه ام‌آر‌آی شهرستان اهر افزود: قرار بود سرمایه‌گذاری توسط شرکت طرف قرارداد وزارت بهداشت و درمان صورت گیرد، منتهی این سرمایه‌گذاری صورت نگرفت و وزارت بهداشت مستقیماً برای خرید و واردات دستگاه MRI اقدام می‌کند تا در بیمارستان اهر تجهیز شود.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از راه‌اندازی مرکز زنان و زایمان در شهرستان اهر خبر داد و گفت: مرکز زنان و زایمان شهرستان اهر در حال تکمیل بوده و تجهیز آن جزو تعهدات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است چراکه معتقدیم هر خدمتی که بتوانیم برای ارسبارانی‌ها ارائه دهیم باز هم کم است.

بیمارستان قدیم اهر به مرکز جامع سلامت و روان منطقه ارسباران تبدیل می‌شود

جان‌بابایی با اشاره به اینکه توسعه بخش دیالیز بیمارستان باقرالعلوم اهر جزو تعهدات دانشگاه علوم پزشکی تبریز است، گفت: بیمارستان قدیم اهر با مشارکت وزارت بهداشت و درمان به مرکز جامع سلامت و روان منطقه ارسباران تبدیل می‌شود تا در این حوزه به قطب ارائه خدمات درمانی تبدیل و بتواند به مردم منطقه خدماتی همچون بستری، سرپایی و مشاوره‌ای ارائه کند.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز به شهرستان اهر که مرکزیت منطقه ارسباران دارد به عنوان قطب درمانی نگاه می‌کند و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر اساس همین قطب درمانی بودن‌اش سیاست‌گذاری می‌کند تا با امکاناتی که دارد بتواند باری از مراکز درمانی تبریز کم کند.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قول داد تا کمبود تجهیزات بیمارستان هریس را تامین کند و گفت: تامین محل اسکان پزشکان متخصص برای ارائه خدمات در شهرستان اهر جزو برنامه‌های وزارت بهداشت خواهد بود.

جان‌بابایی از آمادگی وزارت بهداشت و درمان برای سیاست‌گذاری جهت اجرای طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای شهرستان اهر با هدف گردشگری سلامت خبر داد و یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز هر برنامه‌ای برای توسعه گردشگری سلامت برای شهرستان اهر داشته باشد ما در وزارتخانه از آن استقبال می‌کنیم.

تاسیس دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان اهر نیازمند مصوبه شورای انقلاب فرهنگی است

وی در پاسخ به مطالبه تاسیس دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان اهر گفت: تاسیس دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان اهر نیازمند مصوبه شورای انقلاب فرهنگی است و وزارت بهداشت و درمان در خصوص صدور و لغو مجوز دانشگاه علوم پزشکی هیچ‌گونه اختیاراتی ندارد و اگر اهری‌ها علاقه‌مند به تاسیس دانشگاه علوم پزشکی هستند باید درخواست‌شان را به شورای انقلاب فرهنگی تحویل دهند به عبارتی حتی رئیس این دانشگاه‌ها را شورای انقلاب فرهنگی انتخاب می‌کند.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیشنهاد کرد: توسعه مراکز درمانی شهرستان اهر بسیار با اهمیت‌تر از تاسیس دانشگاه علوم پزشکی است به عنوان مثال شهرهایی که دانشگاه علوم پزشکی دارند اکنون از نظر امکانات و تجهیزات برخوردار نیستند چون وقتی دانشگاهی تاسیس می‌شود آن شهر را چون مستقل می‌دانند به حال خود رها می‌کنند ولی اگر قرار باشد دانشگاه علوم پزشکی تبریز نواقص اهر را تامین کند خیلی بیشتر می‌تواند خدمات ارائه دهد.

جان‌بابایی گفت: درخواست‌های امام جمعه، نماینده مجلس و فرماندار شهرستان اهر را جزو اولویت‌های وزارت بهداشت و درمان قرار می‌دهیم و معتقدیم این کشور و نظام متعلق به مردم است و اگر تاکنون نواقصی وجود داشته که حتماً نواقصات و عقب‌ماندگی‌هایی وجود دارد ملزم به عذرخواهی از مردم هستیم.

وی از افتتاح چندین پروژه بهداشتی و درمانی شهرستان اهر در سال‌جاری خبر داد و یادآور شد: مجدداً تاکید می‌کنم هر تصمیمی که مسئولان شهرستانی و دانشگاه علوم پزشکی تبریز در حوزه گردشگری بگیرند آماده همکاری هستیم.

انتهای پیام/