به گزارش خبرنگار اهرامروز، عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور در ابلاغیه‌ای به محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی با انعکاس مصوبه هیئت‌وزیران مبنی بر ایجاد شهرستان هوراند در تابعیت استان آذربایجان شرقی و ایجاد بخش فندقلو در تابعیت شهرستان اهر، دستور داد با توجه به قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری و آئین‌نامه اجرائی آن اقدام لازم در این زمینه پیگیری شود.

هیئت‌وزیران در سیزدهم آبان ماه در جلسه هیئت دولت که به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد تصویب کردند تا نام دهستان چهاردانگه بخش هوراند شهرستان اهر به چهاردانگه شمالی تغییر یافته و شهرستان هوراند به مرکزیت شهر هوراند ایجاد می‌شود.

همچنین در مصوبه دیگر هیئت‌وزیران آمده بود که با تفکیک هوراند از شهرستان اهر و ارتقاء به شهرستان مستقل، بخش فندقلو در اهر ایجاد شود.

با این حساب شهرستان اهر دارای دو بخش مرکزی و فندقلو شده و هوراندی ها که به دنبال استقلال شهرستانشان بودند به خواسته خود رسیدند، این در حالی که استقلال هوراند در اواخر دولت دهم احمدی‌نژاد تصویب بود اما در دولت یازدهم این مصوبه با مشکل قانونی مواجه شد.

گفتنی است، با وجود اینکه مستقل شدن شهرستان هوراند تایید نشده بود تا به حال این شهرستان دو فرماندار را به خود دیده است این در حالی است که اسماعیل جبارزاده استاندار سابق آذربایجان شرقی در خردادماه سال ۹۵ برای اولین بار در سفر به هوراند از مستقل بودن بودجه این شهرستان خبر داده بود.

بر اساس حکم صادره از سوی عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور اکنون زین العابدین مردانیان فرماندار شهرستان هوراند است و پیش از این ابراهیم فریادخواه فرمانداری هوراند را در دولت احمدی‌نژاد بر عهده داشت.

انتهای پیام/