به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرستان اهر با اشاره به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در رابطه با بازگشایی مساجد در شب‌های قدر اظهار داشت: در مساجد و اماکن مذهبی شهرستان اهر استفاده از ماسک، دستکش، جانماز، مهر و سجاده شخصی الزامی است و در فضای بسته تنها یک چهارم مردم شرکت خواهند کرد.

وی افزود: بر اساس پروتکل وزارت بهداشت، زمان برگزاری مراسم شب‌های قدر فقط ۲ ساعت بوده و هرگونه پذیرایی در این مراسمات ممنوع است.

محمودی در ادامه به شروع فعالیت محدود مدارس اشاره کرد و گفت: مدارس به صورت داوطلبانه و اختیاری خود و با رعایت پروتکل بهداشتی آن هم صرفاً جهت رفع اشکال دانش‌آموزان که بیشتر مقطع دبیرستان مدنظر است شروع به فعالیت خواهند کرد.

فرماندار شهرستان اهر بابیان اینکه تصمیمات ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرستان اهر برای همه دستگاه‌ها لازم‌الاجراست تصریح کرد: کمپ‌های ترک اعتیاد می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی؛ فعالیت‌های خود را آغاز کنند.

وی با ذکر این‌که وضعیت شهرستان اهر هنوز عادی نشده است، گفت: با توجه به نزولی شدن آمار مبتلایان به ویروس کرونا، این به معنی عادی شدن شرایط نیست و سردی و گرمی هوا در کنترل و مهار ویروس کرونا تاثیری ندارد.

محمودی در ادامه گفت: آرایشگاه‌های مردانه و زنانه و آموزشگاه‌های رانندگی با رعایت پروتکل بهداشتی شروع به فعالیت می‌کنند.

فرماندار شهرستان اهر از فعالیت محدود باشگاه‌های ورزشی در این شهرستان خبر داد و افزود: باشگاه‌‌های ورزشی صرفا در رده ورزش‌های انفرادی آن هم با رعایت پروتکل بهداشتی مجاز به فعالیت هستند و ورزش‌های گروهی تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

محمودی با تاکید بر اینکه تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها و کافه‌ها تا اطلاع ثانوی نمی‌توانند فعالیت عادی همون گذشته را داشته باشند، گفت: فست‌فودها صرفاً ملزم به ارائه خدمات بیرون‌بر هستند و اینکه بخواهند مشتریان را به داخل مغازه راه دهند خلاف تصمیمات است.

وی همچنین از تصمیم ستاد مقابله با کرونای شهرستان اهر در رابطه با الزامی شدن استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی شهری و برون‌شهری این شهرستان خبر داد و گفت: شهرداری اهر و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اهر موظف‌اند تا بر نحوه اجرای تصمیم اجباری شدن استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی شهری اعم از تاکسی‌ها و تاکسی تلفنی‌ها و برون‌شهری نظارت دقیق داشته باشند.

فرماندار شهرستان اهر خاطرنشان کرد: مرکز فنی و حرفه‌ای اهر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی می‌تواند فعالیت خود را از سرگیری کند.

انتهای پیام/