به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در همایش تجلیل از خیرین شهرستان اهر که در سالن تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه خدمات و حمایت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) بیش از حد تصور و بی‌نظیر است اظهار داشت: وقتی امام راحل در اولین روزهای تشکیل نظام اسلامی فرمان تاسیس کمیته امداد را دادند حاکی از درایت ایشان بود چراکه وجود چنین نهاد حمایتی هم آن زمان لازم بود و اکنون نیز لازم‌تر است.

وی با تقدیر از رویکرد حمایتی کمیته امداد برای خودکفایی و اشتغال مددجویان افزود: امیدواریم با برطرف شدن مسائل اقتصادی و معیشتی، مسئولان بتوانند تمرکز بیشتری بر خودکفایی و اشتغال مددجویان کمیته امداد داشته باشند.

امام جمعه اهر ادامه داد: برخی‌ها از داده‌های خداوند متعال که در اختیارشان است راضی نیستند حتی ذره‌ای از آن را احسان و انفاق کنند و این افراد باید بدانند که هرچه دارند از الطاف پروردگار است.

حاجی‌زاده بابیان اینکه فرهنگ «صدقه» ایرانیان می‌تواند بخشی از نیازهای مادی نیازمندان و مستضعفان را تامین کند، گفت: در بین مردم ما هستند خیرانی که به صورت گمنام به فقرا و نیازمندان کمک می‌کنند و حتی این خیرین به مسئولان کمیته امداد می‌گویند تا نامی از آنها به میان آورده نشود باید به حال این خیران غبطه خورد.

وی تصریح کرد: در بین مردم افراد به دو دسته تقسیم می‌شوند عده‌ای با تفکر احسان و انفاق هم‌نوع خود را یاری می‌کنند و عده‌ای در شرایط تحریمی و گرانی در صدد احتکار کالا هستند و بیشتر علاقه‌مند تا برای نفع شخصی‌شان کالاها را به قیمت نجومی بفروشند در این میان می‌توان دید بین انسان و انسان فاصله‌ای از زمین تا آسمان است.

امام جمعه اهر در ادامه از مردم در آستانه عید نوروز خواست تا در کنار خریدهای نوروزی خود به فکر فقرا و نیازمندان هم باشند و این را در نظر داشته باشیم که شاید پدری به دلیل درآمد کم نتواند لباس نو برای فرزندش خریداری کند.

حاجی‌زاده با ذکر اینکه حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن علی‌رغم تبلیغات سوء دشمنان، پاسخ کوبنده‌ای به دشمنان دادند و اغلب در پلاکاردها نوشته بودند که به عشق رهبری آمده‌ایم، این مهم تنها گوشه‌ای از علاقه مردم به ولایت‌فیقه است، ابراز داشت: در دیدار اخیر مردم آذربایجان شرقی با مقام معظم رهبری، از حضور کم‌نظیر مردم در جشن انقلاب اسلامی راضی بودند و به نقل از ایشان باید بگویم که می‌گفتند نمی‌دانند از مردم با چه زبانی تشکر کنند.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری نسبت به مردم آذربایجان شرقی احترام و ارزش خاصی قائل‌اند و در دیدارشان فرمودند همانند حضور در تمامی صحنه‌های انقلاب اسلامی، مردم آذربایجان شرقی در «گام دوم انقلاب» نیز پیشتاز باشند، چون ایشان می‌دانند آذربایجان و مردمانش چه جایگاهی دارند.

انتهای پیام/