به گزارش خبرنگار اهرامروز، لیلی اکبرزاده اهری در کارگاه آموزشی توانمندسازی افراد آسیب‌پذیر و در معرض آسیب شهرستان‌های هم‌جوار که در اداره بهزیستی اهر برگزار شد، اظهار کرد: در شهرستان اهر ۱۲ منطقه حاشیه‌ای تعریف‌شده و در این مناطق آسیب‌هایی همچون طلاق، اعتیاد، بزهکاری و غیره مشاهده می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اهر ادامه داد: پرونده‌هایی که این مجموعه وجود دارد و تحت پوشش اداره بهزیستی هستند در بررسی‌های اخیر ۸۰ درصد پرونده‌ها در بین افراد مناطق حاشیه‌نشین رؤیت شده است.

وی با اشاره به اینکه ۴۸۰۰ افراد در مناطق حاشیه‌ای شهر اهر شناسایی و برای آن‌ها پرونده تشکیل داده‌ایم، افزود: برای این افراد یکسری خدمات حمایتی با مشارکت مردم، اختصاص اعتبار از منابع بهزیستی، برگزاری همایش و کارگاه‌های آموزشی از جمله برنامه‌ها و اقدامات بهزیستی در مناطق حاشیه‌ای است.

اکبرزاده اضافه کرد: اورژانس اجتماعی شهرستان اهر تا حدودی فعالیت خود را آغاز کرده و از زمانی که شروع به کار نیروهای دائمی این اورژانس از استان ابلاغ این اورژانس فعالیت خود را رسمی‌تر می‌کند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اهر بابیان اینکه بیش از ۳۰ درصد جمعیت شهر اهر در مناطق حاشیه‌ای سکونت دارند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جمعیت ساکن در مناطق حاشیه‌نشین اهر بیشتر بوده که به همین خاطر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در این مناطق نیز حائز اهمیت است.