به گزارش اهرامروز، رضا شریفی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه مجتمع مس سونگون یکی از مجتمع های سه گانه شرکت صنایع ملی مس ایران است، اظهار داشت: مجتمع مس سونگون دومین معدن بزرگ کشور است.

مدیرعامل معدن مس سونگون افزود: در مجتمع مس سونگون مس نیم درصد تبدیل به کنسناتره ۲۵ درصد می شود ولی در مجتمع مس سرچشمه این فرآیند تکمیل است.

وی از احداث کارخانه ۱۰۰ هزار تنی مس در مجتمع معدن مس سونگون خبر داد، گفت: خوشبختانه با پیشگیری های مسئولان استانی و نماینده مردم ورزقان در مجلس، قرارداد احداث کارخانه ۱۰۰ هزار تنی مس با سرمایه گذاران چینی منعقد می شود تا بتوانیم در ورزقان محصول نهایی مس را تولید کنیم.

شریفی با تاکید بر اینکه برای تکمیل زنجیره تولید مس مثل کارخانه ذوب یک میلیارد دلار سرمایه گذاری انجام می گیرد، بیان کرد: با تکمیل زنجیره تولید محصولات مس در معدن مس سونگون ورزقان می تواند صنایع پایین دستی مس را تغذیه کند.

مدیرعامل معدن مس سونگون اضافه کرد: در حال حاضر بدون کارخانه ذوب نمی توانیم محصولات نهایی مس را تولید کنیم این در حالی است که برای دست یابی به تولید نهایی مجبور هستیم تا کنسانتره را به مجتمع مس سرچشمه یا به خارج از کشور انتقال دهیم که با احداث کارخانه ذوب به نوعی از خام فروشی جلوگیری می شود.