به گزارش ارسباران نیوز، فرزین حق‌پرست در دیدار با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در خانه تاریخی حیدرزاده تبریز، اظهار داشت: در نورز امسال ۶۵ هزار و ۱۰۱ نفر از اماکن و بناهای تاریخی استان بازدید داشته‌اند که کلیسای سنت استپانوس بیشترین میزان بازدیدها را به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه از ۲۷ اسفندماه سال گذشته تاکنون تعداد ۴۴۸ هزار و ۱۸۳ نفر از اماکن تفریحی استان آذربایجان شرقی بازدید کرده‌اند، افزود: در مجموع تعداد ۹۵۳ مورد بازدیدهای نظارتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این مدت انجام گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از کاهش ۱۵ درصدی مسافران خارجی و افزایش ۳۷ درصدی مسافرت‌های داخلی استان در نوروز امسال خبر داد و اظهار داشت: تعداد ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر در هتل‌های استان با اشغال ۶۳ درصدی، ۱۱ هزار و ۵۰۷ نفر در میهمانپذیرها با اشغال ۶۳ درصدی و ۹ هزار و ۵۰۹ نفر نیز در مراکز آموزش و پرورش استان اقامت داشته اند.

حق‌پرست در خصوص اقدامات انجام گرفته این اداره کل برای استقبال از تبریز ۲۰۱۸ نیز اظهار داشت: به دستور استاندار، شورای سیاست‌گذاری تبریز ۲۰۱۸ تشکیل شده و جلسات متعددی در این ارتباط برگزار کرده‌ایم.

وی افزود: همچنین مبادرت به تشکیل پنج کمیته تخصصی زیرساخت‌ها و توسعه، تبلیغات و رسانه، آموزش و ارزیابی، اجتماعی و اقتصاد و سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و به زودی وب سایت اختصاصی این موضوع نیز طراحی می‌شود.

این مسئول با اشاره به تشکیل کمسیون ماده پنج تبریز ۲۰۱۸ و انتشار فراخوان طراحی لوگو در این ارتباط، تصریح کرد: تاکنون ۷۷۰ طرح به دبیرخانه ارسال شده و از این میان سه طرح برگزیده شده است.

حق‌پرست با اشاره به ارائه تسهیلات ویژه برای سرمایه‌گذاران این حوزه توسط شهرداری افزود: در حال حاضر ۹ هتل در استان آماده افتتاح است که از این تعداد یک هتل پنج ستاره، دو هتل چهار ستاره، دو هتل سه ستاره، سه هتل دو ستاره و یک هتل هم عادی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اضافه کرد: ۱۴ هتل نیز در حال احداث است که از این هتل‌ها پنج هتل پنج ستاره، دو هتل چهار ستاره و هفت هتل نیز سه ستاره هستند.

انتهای پیام/