به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمد جواد حیدری در نشست خبری اجرای طرح ملی بسیج غربالگری فشار خون در شهرستان اهر که در بیمارستان باقرالعلوم برگزار شد بابیان اینکه بیماری فشار خون بیماری خاموش و فاقد علامت است، اظهار داشت: متاسفانه زمانی که علایم فشار خون در افراد مبتلا به این بیماری نمایان می‌شود به عبارتی کار از کار می‌گذرد و باعث مرگ و میر نیز می‌شود چراکه فشار خون باعث سکته مغزی و قلبی می‌شود.

وی افزود: بر اساس آمارهای رسمی وزارت بهداشت و درمان، ۳۳ هزار مرگ و میر زیر ۵۵ سال سن داشتیم که علت مرگ این تعداد سکته مغزی و قلبی بوده و دلیل سکته نیز افزایش فشار خون بوده است در حالی که اگر بیماران به مراکز درمانی مراجعه می‌کردند می‌توانستیم از مرگ آنها جلوگیری شود.

رئیس بیمارستان باقرالعلوم اهر از اجرای طرح ملی بسیج غربالگری فشار خون از ۱۷ خردادماه در شهرستان اهر خبر داد و گفت: از ۲۸ اردیبهشت‌ماه اقدامات اولیه طرح ملی بسیج غربالگری فشار خون آغاز شده و غربالگری از ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیرماه هم‌زمان با سراسر کشور در بیمارستان باقرالعلوم اهر اجرایی می‌شود.

حیدری اضافه کرد: مراکز جامع سلامت، مرکز بهداشت و درمان و خانه‌های بهداشت روستایی، مراکز درمانی خصوصی و بیمارستان باقرالعلوم اهر از جمله پایگاه‌های اجرای طرح ملی بسیج غربالگری فشار خون در شهرستان اهر است.

وی همچنین از افتتاح کلینیک فشار خون دیابت در بیمارستان باقرالعلوم اهر خبر داد و گفت: هفته آینده کلینیک فشار خون دیابت با همکاری پزشکان متخصص داخلی در بیمارستان باقرالعلوم اهر افتتاح می‌شود، البته این کلینیک تنها مربوط به اجرای طرح ملی بسیج غربالگری فشار خون نیست کلینیک فشار خون دیابت به صورت دائمی راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس بیمارستان باقرالعلوم اهر گفت: افراد بالای ۳۰ سال سن، بیماران کلیوی و زنان باردار جامعه هدف در طرح ملی بسیج غربالگری فشار خون هستند.

حیدری تصریح کرد: کسانی قصد دارند در طرح ملی بسیج غربالگری فشار خون شرکت می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی بسیج ملی کنترل فشارخون به نشانی www.salamat.gov.ir/ و با تکمیل فرم مراحل ثبت‌نام را طی کنند.

وی با تاکید بر اینکه ۴۱ نفر پرستار در بیمارستان باقرالعلوم به عنوان سنجش‌گر و آموزش‌گر در طرح ملی بسیج غربالگری فشار خون مشارکت می‌کنند، خاطرنشان کرد: پایگاه طرح ملی بسیج غربالگری فشار خون در بیمارستان باقرالعلوم اهر در طبقه همکف کلینیک تخصصی غربال‌گری از تاریخ ۱۸ خرداد تا ۱۵ تیر ماه، از ساعت ۹ الی ۱۳ ظهر و ۱۵ الی ۱۹ غیر از روزهای تعطیل فعال خواهد بود.