آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 42497
پنجشنبه - ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
امام جمعه اهر:

کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد از بند زندان تکلیف شرعی است

کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد از بند زندان تکلیف شرعی است

به گزارش خبرنگار اهرمروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در جشن گل‌ریزان شهرستان اهر ویژه زندانیان محکومین مالی و جرائم غیرعمد بابیان اینکه خیّر بودن تنها به‌منزله داشتن کارخانه، شرکت و سرمایه مادی آن‌چنانی نیست بلکه همه می‌توانند خیّر باشند، اظهار داشت: خیّران که دورهم جمع می‌شوند تا گره از گره‌های زندانیان بگشایند ارزشمند است و بر اساس گزارش رئیس دادگستری، آزادسازی ۵۹ زندانی از زندان اهر اقدامی مبارک به‌حساب می‌آید.

وی افزود: باید به خیران شهرستان اهر و منطقه ارسباران آفرین گفت چراکه با همدلی و وحدت کنار همدیگر قرار می‌گیرند تا مشکلات مردم منطقه را حل کنند که با این اقدام خیرین دین‌داری و ولایتمداری و تبعیت از ولایت ائمه اطهار(ع) تجلی می‌یابد.

امام جمعه اهر با اشاره به اینکه زمانی می‌شود در کشور زندانی نداشته باشیم که همه در جامعه تربیت‌یافته باشند و با مبنای دینی زندگی کنند، گفت: اگر می‌خواهیم به جامعه‌ای ایدئال و آرزوی داشتن آن را داریم دست‌یابیم که شاید اگر ما نتوانیم به آن دست‌یابیم برای نسل‌های آینده زمینه‌ساز باشیم و آن جامعه مهدویت می‌گویند.

حاجی‌زاده ادامه داد: یکی از موضوعات پر آیه در قرآن کریم موضوع انفاق بوده که با عناوین و تعابیر مختلف به آن اشاره‌شده و انفاق مهم است مخصوصاً در ماه مبارک رمضان، در ماه رمضان اعمال خیر بسیار با برکت است.

وی، کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و محکومین مالی تکلیف اخلاقی و شرعی دانست، گفت: جشن گل‌ریزان از جمله اتفاقات و رویدادهای جامعه بوده که به‌واسطه آن و با مشارکت و اهتمام خیرین و اقشار مختلف مردم برگزار و زمینه آزادی زندانیان از بند زندان و بازگشت آن‌ها به آغوش گرم و صمیمی خانواده فراهم می‌شود.

امام جمعه اهر ادامه داد: خوشبختانه در طول سال‌های گذشته با مساعدت‌های خیرین عزیز، مردم نوع‌دوست، گذشت شاکیان از حق خود و کمک مادی ستاد دیه استان، شاهد توفیقات خوبی بودیم و این اقدامات زمینه‌ساز آزادی زندانیان محکومین مالی و جرائم غیرعمد که ناگزیر در زندان بودند آزاد شوند.

حاجی‌زاده بر لزوم حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند شهرستان اهر تأکید و خاطرنشان کرد: وقتی سرپرست خانواده بنا به دلایلی در زندان محبوس مانده و خانواده آن فرد به‌سختی گذران زندگی می‌کنند لازم است تا برای رفع مشکلات خانواده‌های زندانیان نیازمند نیز همت کرده و در تأمین نیازهای آن‌ها سهیم باشیم.