به گزارش خبرنگار اهرامروز، حسین بگلری ظهر امروز در همایش فرهنگ کار ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان اهر با اشاره به اینکه وظیفه کمیته امداد تنها تأمین نیازهای مددجویان نیست، اظهار داشت: بلکه حفظ کرامت و عزت مددجویان نیز جزو وظایف اخلاقی این نهاد انقلابی است و خدمت به مددجویان را جزو افتخارات خود و این نهاد می‌دانیم.

رئیس کمیته امداد شهرستان اهر افزود: کمیته امداد با اشتغال‌زایی برای مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر توانسته نگرش جامعه را نسبت به مسئولان تغییر دهد.

بگلری ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی(ره) مسئول تولید فقر در جامعه نیست بلکه وضعیت اقتصادی و شرایط جامعه در افزایش فقر دخیل است که باعث شده تا آمار ورودی و تقاضای زیرپوشش قراردادن خانواده‌ها و افراد بی‌بضاعت از کمیته امداد افزایش یابد و زمینه هجوم خیلی از افراد نیازمند جامعه به کمیته امداد شود.

وی، تنها راه برون‌رفت از فقر را آموزش، ارتقای شاخص‌های فرهنگی، اشتغال و خودکفایی عنوان کرد، گفت: تزریق نقدینگی به‌تنهایی نمی‌تواند فقر را در جامعه ریشه‌کن کند این در حالی است که بدون آموزش، فرهنگ‌سازی کار و تلاش و خودکفایی زمینه تنبلی و سستی را در جامعه فراهم می‌کند.

رئیس کمیته امداد شهرستان اهر از ایجاد ۲۰ درصد مشاغل کوچک شهرستان اهر توسط کمیته امداد خبر داد، گفت: ایجاد این میزان مشاغل کوچک در اهر به‌تازگی توانسته ماهیت کمیته امداد را از خودکفایی به اشتغال‌زایی تغییر دهد به‌طوری که طبق تعاریف خودکفایی هر خانواده‌ای که ۴۲۰ هزار تومان درآمد داشت خودکفا محسوب می‌شد و با پیگیری‌های انجام‌یافته میزان درآمد خانواده‌های خودکفا به ۹۳۰ هزار تومان افزایش یافت که به‌نوعی با این اصلاحات به قانون کار نزدیک شده‌ایم.

بگلری بابیان اینکه ۶۰ درصد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد شهرستان اهر را بانوان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: در راستای اشتغال‌زایی برای بانوان تحت پوشش تفاهم‌نامه‌های متعددی با سازمان‌ها و نهادها منعقد کرده‌ایم تا با ایجاد شرایط یکسان بتوانیم بانوان تحت پوشش را در زمینه‌های مختلف صاحب شغل پایدار و درآمد ثابت کنیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۶۷۰ نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد شهرستان اهر واجد شرایط اشتغال هستند که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این تعداد از مددجویان واجد شرایط با پرداخت تسهیلات خودکفایی تا دو سال آینده در شرایط اشتغال قرار می‌گیرند.

رئیس کمیته امداد شهرستان اهر با تأکید بر این‌که با توجه به نیازهای متنوع مددجویان، خدمات کمیته امداد تنها به پرداخت مستمری منتهی نمی‌شود، یادآور شد: پرداخت هزینه‌های درمان، تحصیل، جهیزیه، اشتغال و خودکفایی، آموزش، مهارت‌آموزی و سایر خدمات دیگر از خدمات این نهاد به مددجویان را شامل می‌شود.

بگلری از ایجاد اشتغال برای ۵۷۹ نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد طی سال گذشته در شهرستان اهر خبر داد، خاطرنشان کرد: کمیته امداد همانند قطار در حال حرکت است که از طرفی مددجویان را به خودکفایی و اشتغال می‌رساند و از طرفی دیگر محرومان و نیازمندان را زیر چتر حمایتی خود قرار می‌دهد.

انتهای پیام/