به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در جلسه مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی (برنامه‌ریزی جهت عملیاتی‌شدن شعار «رونق تولید») و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اهر که در سالن جلسات مدیریت جهاد کشاورزی برگزار شد، با تبریک فرارسیدن روز کارگر و هفته معلم اظهار داشت: مقام معظم رهبری شعار امسال را «رونق تولید» نام‌گذاری کرده‌اند و وظیفه مدیران این است تا برای تحقق شعار سال‌جاری تلاش مضاعفی کنند.

وی با اشاره به اینکه الزامات «رونق تولید» متناسب با شرایط شهرستان اهر جهت اجرا به دستگاه‌های اجرایی تعریف می‌شود، افزود: کمیته رونق تولید در شهرستان اهر تشکیل می‌شود و هدف از تشکیل کمیته، این است تا با همفکری و احصاء موانع تولید برای رفع آنها اقدام شود.

فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: سال ۹۶ در ذیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان اهر، کمیته‌ای تحت عنوان احصاء، تسهیل و رفع موانع تولید تشکیل یافته و مسئولیت این کمیته به جهاد کشاورزی محول شده است و با تشکیل کمیته «رونق تولید»؛ کمیته تسهیل منحل نمی‌شود بلکه سعی داریم تا از تمامی راهکارها موانع تولید را رفع کنیم.

محمودی گفت: به تمامی دستگاه‌های اجرایی متناسب با شرح ماموریت و متناسب با شرح وظیفه بسته رونق تولید ابلاغ می‌شود، این در حالی است که پیگیری و اجرای بُرش شهرستانی «بسته رونق تولید» مهم‌ترین وظیفه دستگاه‌های دولتی در این شهرستان است.

دستگاه‌های دولتی برنامه زمان‌بندی به کمیته «رونق تولید» ارائه دهند

وی بابیان اینکه دستگاه‌های دولتی شهرستان اهر بایستی در راستای پیگیری و اجرای بُرش شهرستانی «بسته رونق تولید» برنامه زمان‌بندی به کمیته «رونق تولید» ارائه دهند، ابراز داشت: همچنین دستگاه‌های دولتی در اهر ملزم هستند تا برنامه‌ای برای بازدیدهای مستمر از واحدهای تولیدی ارائه دهند و بر اساس آن ضمن بازدید از واحدها برای رفع موانع و مشکلات تولیدکنندگان به صورت عملی اقدام نمایند.

فرماندار شهرستان اهر، حفظ وضع موجود «تولید» را جزو مهم‌ترین اولویت‌های دستگاه‌های دولتی در راستای عملیاتی‌شدن شعار «رونق تولید» عنوان کرد و گفت: مدیران در کنار توانمندسازی نیروی انسانی واحدهای تولیدی، بایستی برای حمایت از جذب و افزایش نیروی انسانی نیز تلاش کنند.

محمودی با ذکر اینکه یکی از شاخص‌های «رونق تولید» جذب و حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است، بیان کرد: هر دستگاه اجرایی وظیفه دارد تا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را جذب و ازآن‌ها حمایت کند به عبارتی سرمایه‌گذاران را باید شریک و همراه خود بدانیم.

پروژه‌های محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی با مشارکت دولت احداث می‌شود

وی ابراز داشت: موانع و مشکلات «تولید و کسب و کار» توسط دستگاه‌های دولتی شهرستان اهر احصاء و به شورای برنامه‌ریزی و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان ارجاع می‌شود تا پس از تصمیم‌گیری، اختیارات در چهارچوب قوانین جهت رفع موانع به دستگاه‌ها تفویض شود.

فرماندار شهرستان اهر همچنین از احصاء کمبودهای زیرساختی و زیربنایی نظیر آب، برق، گاز و مخابرات در روستاهای فاقد دهیاری شهرستان اهر خبر داد.

محمودی با اشاره به اینکه کارگروه هماهنگی بسیج سازندگی با ابلاغ دولت در شهرستان‌ها و استان‌ها تشکیل می‌شود، گفت: در دهه فجر سال گذشته آغاز ۴۰ هزار پروژه عمرانی توسط سپاه پاسداران کلید خورد که از این پروژه‌ها بخشی متعلق به شهرستان اهر است و دستگاه‌های دولتی با همکاری بسیج سازندگی این طرح‌ها و پروژه‌ها را اجرایی می‌کنند.

انتهای پیام/