به گزارش خبرنگار اهرامروز، قلی الله‌قلی‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به ضرورت اصلاح گردنه الم‌آغاجی جاده کلیبر-اهر اظهار داشت: در طول دو سال گذشته وزیر و دو تن از معاونین وزارت راه و شهرسازی و مدیران‌کل استانی از محورهای مواصلاتی شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند از جمله گردنه الم‌آغاجی جاده کلیبر-اهر بازدید کرده‌اند.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی افزود: از هر فرصتی برای دعوت و حضور مسئولان دولتی برای بازدید از محورهای مواصلاتی منطقه استفاده کرده‌ایم و آنها را متقاعد کرده‌ایم که محورهای مواصلاتی منطقه حادثه‌خیز هستند و تاکید داشتیم باید راهکاری برای رفع نقاط حادثه‌خیز انجام دهیم.

وی از انجام مطالعات و نقشه‌برداری جهت اصلاح گردنه الم‌آغاجی جاده کلیبر-اهر خبر داد و گفت: احداث بزرگراه از سمت اهر به کلیبر از محدوده کارخانه نفلین‌سینیت احداث می‌شود و چون این محدوده جزو نقاط حادثه‌خیز است اولویت را بر اصلاح آن گذاشته‌ایم.

الله‌قلی‌زاده اضافه کرد: اصلاح گردنه الم‌آغاجی جاده کلیبر-اهر با تصویب در شورای برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی برای آن بودجه تصویب نشده، بلکه با هماهنگی صورت گرفته با وزارت راه و شهرسازی برای اصلاح این گردنه از بودجه متمرکز وزارتخانه تامین اعتبار می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه بنا بر این است که پروژه‌ی اصلاح گردنه الم‌آغاجی تا پایان سال ۱۳۹۸ به بهره‌برداری برسد، ابراز داشت: اصلاح ۴ کیلومتر از جاده کلیبر-اهر از جمله گردنه الم‌آغاجی پروژه سنگینی نیست که وزارت راه و شهرسازی نتواند آن را تا پایان سال‌جاری به اتمام برساند و به همین دلیل چون پروژه را خودمان اجرا نمی‌کنیم دقیق نمی‌تواند گفت که چه زمانی به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/