به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمد اسدی در آیین افتتاح گلخانه عارف پشمی در اهر با اشاره به اینکه این گلخانه در مساحت ۳ هزار و ۶۰۰ مترمربع احداث شده است، اظهار داشت: آقای پشمی در مدت ۴ ماه پس از دریافت تسهیلات و با حمایت‌های مسئولان شهرستانی گلخانه را احداث کرده است.

وی ادامه داد: برای احداث گلخانه ۳ هکتاری حدود ۴۵۵ میلیون تومان تسهیلات از محل تسهیلات توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری پرداخت شده است و مجموعاً برای این طرح ۶۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر بابیان اینکه ۸۵۰۰ بوته گوجه‌فرنگی در گلخانه پشمی کاشته شده است، افزود: راندمان تولید در این گلخانه سالانه ۹۶ تن محصولات کشاورزی خواهد بود.

اسدی، بر لزوم توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای به منظور جلوگیری از خسارت‌های احتمالی سرمازدگی و تگرگ‌زدگی در شهرستان اهر تاکید کرد و یادآور شد: سالانه بخشی از اراضی کشاورزی شهرستان اهر دچار سرمازدگی و تگرگ‌زدگی می‌شود به منظور توصیه می‌کنیم به خاطر راندمان بالا کشاورزان به سمت کشت محصولات گلخانه‌ای بروند.

وی با ذکر اینکه دولت از توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای حمایت می‌کند، گفت: در شرایطی که بحران کم‌آبی اراضی کشاورزی و باغی را تهدید می‌کند، کشت محصولات گلخانه‌ای در این شرایط می‌تواند به صرفه باشد چراکه در فضای گلخانه مصرف آب نسبت به فضای باز ۱۰ برابر کاهش می‌یابد و راندمان تولید محصولات کشاورزی در گلخانه نزدیک به ۲۰ برابر افزایش می‌یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر، عدم ابتلای محصولات گلخانه‌ای به آفت در مقایسه با اراضی کشاورزی فضای باز را از دیگر مزیت‌های کشت محصولات گلخانه‌ای دانست، تصریح کرد: اشتغال‌زایی گلخانه‌ها به مراتب بیشتر از اراضی کشاورزی فضای باز است و می‌توان در گلخانه بیش از یک محصول تولید کرد.