به گزارش خبرنگار اهرامروز، علی حسن‌زاده در اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری دومین جشنواره دوسالانه عکس سال ارسباران با تسلیت درگذشت حسین محب اهری بازیگر سینما و تلویزیون اظهار داشت: انقلاب اسلامی به چهل و یکمین سال پیروزی خود پا می‌گذارد، انقلابی که برای ملت ایران عزت و افتخار به ارمغان آورد.

وی با اشاره به اینکه عکسان ارسبارانی به‌ویژه اهری‌ها با شرکت در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی، برای ارسباران افتخارآفرینی می‌کنند، افزود: تأثیرگذاری که یک عکس می‌تواند داشته باشد شاید در حوزه دیگری آن تأثیرگذاری وجود نداشته باشد این در حالی است که عکاسان تاریخ و هویت جامعه هر کشوری را ثبت می‌کنند.

معاون فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: یک قطعه عکس می‌تواند تحول بزرگی در دنیا ایجاد کند، اگر مثال بزنیم چهل سال از انقلاب اسلامی سپری می‌شود ولی عکس‌های مانده از آن دوران، تداعی‌کننده خاطرات است در حالی که اگر عکاسان نبودند وقایع تاریخ ثبت نمی‌شد.

حسن‌زاده با ذکر اینکه هنر در حوزه عکاسی، گرفتن دوربین در دست نیست بلکه هنر عکاسان در خلق آثار فاخر است، گفت: وقتی منطقه‌ای گردشگر پذیر می‌شود به‌منزله آن است که عکاسی با خلق اثری فاخر، مردم را برای حضور در آن منطقه دعوت می‌کند و این امر در معرفی ظرفیت‌های گردشگری منطقه ارسباران نمود بیشتری داشت.

وی بابیان اینکه برگزاری دومین جشنواره عکس سال ارسباران در راستای معرفی ظرفیت‌های گردشگری این منطقه مستلزم هزینه است، ابراز داشت: تخصیص اعتبار ناچیز برای برگزاری دومین جشنواره عکس سال ارسباران، اجازه نمی‌دهد مجریان به اهدافشان برسند لذا انتظار می‌رود اداره کل فرهنگ و ارشاد اسامی آذربایجان شرقی عنایت خاصی به جشنواره عکس سال ارسباران داشته باشد.