به گزارش خبرنگار اهرامروز، واکسن ویروس کرونا در بین شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی به شهرستان اهر رسید و دکتر شهریار ممی‌خانی مسئول بخش آی‌سی‌یو بیمارستان باقرالعلوم اهر اولین نامزد دریافت واکسن کرونا بود، با حضور امام جمعه، فرماندار، فرمانده سپاه و مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه اهر تزریق شد.

محمد میرزاپور در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: در مرحله اول تعداد ۲۱۰ دوز واکسن اسپوتنیک تحویل بیمارستان باقرالعلوم اهر گردیده که در این مرحله با اولویت کارکنان بخش‌های مراقبت‌های ویژه بخش عفونی کرونا، بخش اورژانس تزریق خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر گفت: ۲۰۰ دوز از واکسن های تحویلی در این مرحله متعلق به بیمارستان و ۱۰ دوز متعلق به مرکز ۱۶ ساعته غربالگری کرونا می‌باشد.

وی ادامه داد: دستورالعملی برای اولویت‌های بعدی ابلاغ نشده است ولی مطابق قولی که داده شده است تا پایان اسفند‌ماه بالای ۹۰ درصد کلیه کارکنان بهداشتی و درمانی حداقل دوز اول واکسن را دریافت خواهند کرد.

میرزاپور خاطرنشان کرد: برابر دستورالعمل واکسن ۲ دوز و با فاصله ۲۸ روز تزریق خواهد شد و فعلا برای افراد که تست کرونای آنها مثبت بوده و مادران باردار تزریق نخواهد شد.