به گزارش خبرنگار ارسباران نیوز، کریم مهری در نخستین یادواره شهدای ارسباران تیپ مهندسی ۵۷ جهاد سازندگی آذربایجان شرقی که در سالن تبلیغات اسلامی اهر برگزار شد اظهار داشت: سنگر سازان بی سنگر در طول دوران دفاع مقدس با رشادت‌ها و فداکاری‌ها و افتخاراتی که خلق کردند و امام خمینی(ره) با القاب مناسب این شهدا را سنگر سازان بی سنگر نام‌گذاری کردند.

وی با اشاره به اینکه راه شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت هنوز با گذشت دهه‌ها ادامه دارد، افزود: اکنون مدافعان حرم در دفاع از اسلام ناب محمدی و تمامیت ارضی کشورهای مسلمان با ازخودگذشتگی و ایثار جانانه دفاع می‌کنند درحالی‌که تروریست‌های تکفیری داعش بسیار بی‌رحم‌تر از صدام ملعون هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ادامه داد: هرساله برای گرامیداشت یاد و خاطره سنگر سازان بی سنگر یادواره‌ای برگزار می‌شود که سال گذشته این یادواره در جنوب استان به میزبانی شهرستان مراغه برگزار شد و اکنون در شمال استان به میزبانی شهرستان اهر برگزار شد.

مهری بابیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نخستین نقشه اقدام و عمل را در زمینه تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را تهیه و تنظیم کرده است، اضافه کرد: اگر امروز بتوانیم اقتصاد مقاومتی را در عمل با تولید محصولات استراتژیک و نیازهای جامعه تأمین کنیم آنگاه می‌توانیم شاهد اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی باشیم.

وی با تأکید بر اینکه غیر از روغن، شکر، قند و برنج در سال جاری در سایر محصولات کشاورزی مازاد بر نیاز مردم آذربایجان شرقی تولید محصول داشته‌ایم، گفت: امسال برای خرید گندم ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار به جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی تزریق شده و اخیراً در جلسه‌ای با حضور مسئولان غله استان تصمیم بر این شد تا ۳۰۰ هزار تن گندم تولیدی استان به سایر استان‌های کشور صادر شود.

مهری با اشاره به اینکه تأمین امنیت غذایی و نیازهای مردم بایستی مورد توجه مجریان و ستادهای فرماندهی اقتصاد مقاومتی قرار گیرد، اظهار کرد: بارندگی‌های اخیر در شهرستان‌ها و استان‌ها را باید به‌طوری مدیریت کنیم تا سفره‌های آب زیرزمینی تقویت شوند که در صورت تحقق این امر یقیناً در افزایش تولید محصولات کشاورزی نیز تأثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/