به گزارش خبرنگار اهرامروز، رسول خدابخش در جلسه بررسی ایرادات فنی بزرگراه اهر-تبریز با انتقاد از نبود دسترسی تعدادی از روستاهای اهر و هریس به بزرگراه اهر-تبریز افزود: متأسفانه در طول پروژه بزرگراه اهر-تبریز ۳۸ ایراد اساسی شناسایی شده که بعضاً نقاط حادثه‌خیز و خطرساز هستند.

فرماندار اهر ادامه داد: وقتی برای اجرای پروژه بزرگراه اهر-تبریز سال‌ها زمان صرف شده؛ حفظ ایمنی و جان مردم با نصب تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی زمان و هزینه آن‌چنانی نمی‌خواهد و اگر حادثه‌ای رخ دهد مجریان پروژه امکان فرار از مسئولیت را نخواهند داشت.

وی با اشاره به این‌که دوربرگردان ورودی شهرک صنعتی بلاتکلیف مانده است، بیان کرد: زیرگذر سه‌راهی روستای خونیق کاملاً غیراصولی است و هر آن ممکن است حوادثی همچون سیل جان مردم را حین تردد تهدید کند هرچند دوربرگردان ورودی شهرک صنعتی مجبور می‌کند تا از مسیر بدون استاندارد تردد کنند.

خدابخش یادآور شد: متأسفانه در برخی از پروژه‌های عمرانی، اصلاً اصول مهندسی رعایت نمی‌شود اگر همین پروژه را به دانش‌آموز می‌دادیم قطعاً بهتر از مجریان احداث می‌کردند، خواهشمندم اگر نمی‌توانید یک‌باره اعلام کنید که نمی‌توانیم چرا به جای حل مشکل مردم بر مشکلات‌‌شان می‌افزایید.

فرماندار شهرستان اهر تصریح کرد: اجبار به تکمیل و افتتاح پروژه بدون در نظر گرفتن عواقب آن؛ باعث می‌شود تا نواقصات پروژه جان و مال مردم را تهدید کند، اگر ایمنی مردم در حین تردد در جاده تأمین نشود و ایرادات و نواقصات تکمیل نشود ساکت نخواهم نشست.

وی با انتقاد از حذف تقاطع غیرهمسطح در ابتدای بزرگراه اهر-تبریز یادآور شد: قرار بود تا تقاطع غیرهمسطح در مقابل پلیس‌راه اهر-تبریز احداث شود، اما می‌گویند به دلیل نبود اعتبار این تقاطع غیرهمسطح از پروژه اهر-تبریز حذف شده و از طرفی زیرگذر ورودی شهر اهر که نیمه‌تمام مانده آبروی دستگاه‌های اجرایی را می‌برد، هرچند آن‌قدر که تکمیل زیرگذر ورودی شهر را پیگیری کرده‌ایم به مسائل دیگر آن میزان زمان صرف نکرده‌‌ایم.

خدابخش با طرح این سؤال که چرا در پروژه‌ای همچون بزرگراه اهر-تبریز مسیر تردد مناسب و ایمن برای شهرک صنعتی اهر لحاظ نشده است؟ گفت: به اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی تا پایان مردادماه مهلت می‌دهیم تا طرحی برای مسیر تردد سهل‌الوصول به شهرک صنعتی اهر مطالعه کند و از طرفی برای جابه‌جایی پلیس‌راه اهر-تبریز نیز برنامه ارائه دهد هرچند برای جابه‌جایی پلیس‌راه اهر-تبریز زمینی انتخاب کرده‌ایم.

فرماندار شهرستان اهر با قدردانی از زحمات مجریان پروژه بزرگراه اهر-تبریز اضافه کرد: سال گذشته برنامه زمان‌بندی برای پروژه بزرگراه اهر-تبریز ارائه داده بودند ولی طبق برنامه عمل نشد، اگر امروز چشمه از دل جاده بیرون می‌زند توجه کنیم همه این‌ها ایرادات نتیجه اجبار بر تکمیل و افتتاح زودهنگام است، حال برای آسفالت‌ریزی بخش کوچک باقی‌مانده از بزرگراه اهر-تبریز حداقل به ۷۰۰ تن قیر نیازمند است که هنوز تأمین نشده است.

وی با تأکید بر این‌که از پیمانکار پروژه بزرگراه اهر-تبریز و اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی به خاطر تأخیر در تکمیل پروژه انتقاد می‌کنیم، اضافه کرد: اما طرف دیگر ماجرا را که پیمانکار به خاطر برداشت مصالح مازاد جهت تکمیل پروژه بزرگراه اهر-تبریز ۴۳۰ میلیون تومان توسط اداره دولتی جریمه می‌شود بر مشکلات می‌افزاید و از طرفی هیچ پولی به پیمانکار نمی‌دهیم اما جریمه چند صد میلیون تومانی می‌کنیم.

خدابخش در ادامه با اشاره به قبول نواقصات بزرگراه اهر-تبریز از سوی ادارات‌کل استانی گفت: نواقصات و ایرادات از جمله تابلوهای علائم راهنمایی و رانندگی و دوربرگردان قطعه ۲ بزرگراه اهر-تبریز تا ۱۵ مردادماه از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی تکمیل می‌شود.

فرماندار شهرستان اهر از آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای جابه‌جایی پلیس‌راه اهر-تبریز خبر داد و خاطرنشان کرد: زمین لازم برای احداث محل جدید پلیس‌راه اهر-تبریز شناسایی شده و در صورت تأیید جهت احداث پاسگاه به اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی واگذار می‌شود.