به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید جواد رئوف سید نژاد بعدازظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به وجود پنج هزار و ۳۸۶ موقوفه و بیش از ۱۰ هزار رقبه، اظهار کرد: ۷۰ درصد موقوفات خراسان شمالی در حوزه محرم و صفر است.

وی با اشاره به مشکلاتی که در خصوص تعداد زیادی از این موقوفات وجود دارد، عنوان کرد: ۶۶ درصد موقوفات در خراسان شمالی سند ندارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تصریح کرد: در ۶ ماهه نخست امسال، ۲۷۲ سند موقوفات و ۹۹ سند تک‌برگی صادرشده است.

وی از اعتبارات ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریالی برای کمک به ۵۴ بقعه و ۲۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی برای کمک به ۶۰۰ مسجد استان از محل اعتبارات سفر رهبری خبر داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اعتبارات تملکی این اداره کل به مبلغ هفت میلیارد و ۸۸۹ میلیون ریال برای مساجد و بقاع، عنوان کرد: در ۶ ماهه نخست امسال، دو هزار و ۴۰۰ مترمربع بقاع متبرکه توسعه و احداث‌شده است.

حجت‌الاسلام رئوف سید نژاد بابیان اینکه بیش از دو هزار مترمربع از موقوفات نیز تعمیر و مرمت‌شده است، افزود: برنامه عمرانی در اکثر بقاع متبرکه استان، متوقف است و موقوفات نیاز به تعمیر و ساخت‌وساز دارد.

وی اظهار کرد: به‌منظور تشویق مردم برای سرمایه‌گذاری در موقوفات، زمین‌های موقوفه به‌صورت مشارکتی ساخت‌وساز و زمین‌های کشاورزی نیز برای کشت در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی برگزاری طرح‌های آرامش بهاری، نشاط معنوی، سوگواره یاس نبوی، بصیرت عاشورایی، اکمال دین نبوی و… را ازجمله برنامه‌ها و کارهای فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برشمرد