نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس:

پل دوستی دومنظوره جاده‌ای و ریلی بین ایران و جمهوری آذربایجان احداث می‌شود

پل دوستی دومنظوره جاده‌ای و ریلی بین ایران و جمهوری آذربایجان احداث می‌شود

به گزارش خبرنگار اهرامروز، قلی اله قلی زاده در جلسه بررسی مشکلات راهداری شهرستان کلیبر که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور برگزار شد، اظهار داشت: متأسفانه در سال‌های گذشته شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند از نظر راه‌های بین‌شهری و روستایی مورد بی‌توجهی قرار گرفته و حتی از میانگین استانی نیز فاصله‌ای بسیار دارد.

عضو کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخورداری از راه آسفالته از مطالبات جدی مردم این شهرستان‌هاست، افزود: خواسته مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند به لحاظ این‌که جاده‌های بین‌شهری و روستایی در حد میانگین استانی باشد نه‌تنها خواسته زیادی نیست بلکه به‌حق است و مردم این شهرستان‌ها انتظار ندارند که وضعیت جاده‌ها بالاتر از میانگین کشوری و استانی باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند قطب گردشگری آذربایجان شرقی محسوب می‌شوند، انتظار داریم تا جاده‌های این شهرستان‌ها از وضعیت مناسب و آسفالته برخوردار شود این در حالی است که سالانه میزبان هزاران مسافر و گردشگر هستیم ولی از جاده‌های مطلوبی برخوردار نیستیم.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس اضافه کرد: جاده و راه ارتباطی در بحث گردشگر پذیری حرف اول و آخر را می‌زند ولی متأسفانه این شهرستان‌ها حتی از جاده‌های مناسبی برخوردار نیستند.

اله قلی زاده خاطرنشان کرد: متأسفانه با وجود اینکه جاده کلیبر – جانانلو و خداآفرین که در سال‌های گذشته احداث شده ولی هنوز اصلاحاتی در بحث رفع نقاط حادثه‌خیز و پیچ‌های تند این جاده صورت نگرفته است.

عضو کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه پل آهنی که در خداآفرین وجود دارد و یکی از محور ارتباطی بین دو کشور محسوب می‌شود به دلیل مناقشات جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره‌باغ تعطیل شده است، یادآور شد: پل دوستی دومنظوره جاده‌ای و ریلی بین ایران و جمهوری آذربایجان در انتهای محدوده مرزی خداآفرین احداث می‌شود، مطالعات پل دوستی توسط منطقه آزاد تجاری ارس در حال انجام است.

وی تصریح کرد: با احداث پل دوستی بین ایران و جمهوری آذربایجان در خداآفرین نه‌تنها ایران را به شبکه ریلی جهانی متصل می‌کند بلکه راه رسیدن به باکو و اروپا نیز ۹۰ دقیقه کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/