آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » پیشخوان » پیشنهاد سردبیر » شهرستان اهر » صفحه نخست » مجلس
کد خبر : 21656
چهارشنبه - ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۰
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس:

فرشته مرگ بر جاده اهر – هریس – تبریز سایه افکنده و جان مردم را می‌ستاند

فرشته مرگ بر جاده اهر – هریس – تبریز سایه افکنده و جان مردم را می‌ستاند

به گزارش خبرنگار اهرامروز، بیت‌الله عبدالهی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر با اشاره به اینکه به آموزش و پرورش عمیقاً اعتقاد دارم و باید همه به این دستگاه کمک کنند، اظهار کرد: بحث رفاه معلمان یک بحث کشوری بوده، شاید در برخی مقاطع می‌گوییم که باید سیستم باید اصلاح شود ولی گاهاً برخی اشخاصی که به مناطق می‌آیند در جای مؤثر هستند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس بابیان اینکه پیگیری، تلاش و عملکرد اشخاص در ایران مؤثر است و ما هم به این اثرگذاری ایمان‌داریم، افزود: هیچ کاری نداریم که انجام آن امکان‌ناپذیر باشد بلکه در سطح شهرستآن‌همه می‌توانیم در مسئولیتی که هستیم برای شهرمان و مردمانش کاری انجام دهیم.

وی ادامه داد: کیفیت آموزش و پرورش به اعتقاد بنده باید مقایسه‌ای باشد و اگر شهرستان اهر را با شهرستان‌های هم‌تراز در لحاظ کنکور مقایسه کنیم و متأسفانه عارضه‌ای که در بین شهرستان‌ها وجود دارد این است که می‌خواهند درصد قبولی در کنکور را افزایش دهند بلکه آنچه اکنون مهم به نظر می‌رسد افزایش کیفیت آموزشی است.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه کشور از نظر کیفیت آموزشی رنج می‌برد و در صورت عدم توجه به این مقوله حرفی برای گفتن به نسل‌های آینده را نخواهیم داشت، تأکید کرد: مسئولین آموزش و پرورش باید به این فکر باشند که چگونه می‌توانند سطح آموزشی را افزایش دهند و با توجه به اینکه سیستم آموزشی کشور مسیر خود را طی می‌کند نباید منتظر اصلاح این سیستم باشند.

لزوم بهره گیری از کمک های دولت و خیرین در نوسازی و تجهیز مدارس اهر

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس اضافه کرد: برای نوسازی و تجهیز مدارس شهرستان اهر می‌بایست از دولت و خیرین کمک بگیریم و زمانی که از دولت حق‌وحقوقمان را دریافت کردیم اگر بازهم برای نوسازی و تجهیز مدارس کافی نبود از خیرین دعوت به همکاری کنیم.

عبدالهی با ذکر اینکه هر یک از مدیران مدارس می‌تواند در رفع کمبودهای مدارس و آموزش و پرورش مؤثر واقع شود، گفت: مدیر آموزش و پرورش اهر به تنهای نمی‌تواند همه مشکلات را حل کند بلکه مدیران مدارس و معاونین به نحوی می‌توانند در رفع کمبودها تأثیرگذار باشند ولی اگر انتظار داشته باشیم که کسی خارج از مدرسه یا اداره برای حل مشکلات موجود پا به عرصه خواهد گذاشت تفکر غلطی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مجلس باید از روزمرگی خارج شود، بیان کرد: سیستم اداری کنونی کشور را فلج کرده، توجه به مشکلات آموزش و پرورش، اصلاح سیستم بانک‌ها، حمایت از تولید و اشتغال از جمله مواردی است که باید مجلس شورای اسلامی به این مسائل بیشتر از گذشته وقت صرف کند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی به بدهی‌های مدارس شهری و روستایی اهر، هریس و خواجه نیز اشاره کرد، ابراز داشت: مدارس و آموزش و پرورش اهر، هریس و خواجه ۶۱۲ میلیون تومان به شرکت گاز بدهی دارند و درخواستی بنده از وزیر نفت بخشودگی بدهی مدارس این شهرستان‌ها بود البته آقای زنگنه نیز به کمک مالی تمایل داشتند که بنده تا زمانی که نتوانم بخشی از این مشکل را حل کنم بر جای خود نمی‌نشینیم.

خانه امید در شهرستان اهر احداث می شود

عبدالهی از احداث خانه امید برای بازنشستگاه و سالمندان در شهرستان اهر خبر داد، گفت: مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با احداث خانه امید در اهر موافقت کرده‌اند و زمین مورد نظر خانه امید طبق تأکیدات قبلی باید در محوطه پارک باشد البته ما نیز تأکید داریم و پیگیری می‌کنیم تا نهایت امکانات در این خانه لحاظ شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس در ادامه سخنان خود از افتتاح فاز نخست معدن مس انجرد در دهه فجر سال جاری خبر داد، خاطرنشان کرد: در این راستا با توجه به این‌که این معدن مرتبط با زمینه فعالیت وزیر صنعت، معدن و تجارت است سعی داریم تا در مراسم افتتاح معدن مس انجرد وزیر صنعت نیز حضور داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه چنانچه کسی بگوید در کشور بودجه نداریم ما قبول نمی‌کنیم درحالی‌که اگر هم بودجه نداریم باید آن‌قدر پیگیری کنیم تا حقمان را بگیریم، تأکید کرد: چطور می‌شود در استانی برای اجرای پروژه‌ای بودجه داشته باشیم ولی برای تکمیل پروژه‌های عمرانی منطقه ارسباران علی‌الخصوص اهر و هریس بودجه نداشته باشیم این اصلاً قابل‌قبول نیست به‌طوری که اگر بزرگراه اهر – هریس – تبریز به پایان برسد مانع توسعه ارسباران از پیش رو برداشته می‌شود.

فرشته مرگ بر جاده اهر – هریس – تبریز سایه افکنده است

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: فرشته مرگ بر جاده اهر – هریس – تبریز سایه افکنده و جان مردم منطقه را می‌ستاند و آن‌قدر در عزای فوت‌شدگان این جاده شرکت کرده‌ایم که از حضور در این مراسمات شرمنده‌ایم، مردم اگر کسی هم در ساخت این بزرگراه از وظایف خود کوتاهی کرده را نمی‌شناسند بلکه همه را مقصر می‌دانند البته مردم نیز حق‌دارند.

عبدالهی بابیان اینکه وزیر راه و شهرسازی به توسعه راه‌آهن در شهرستان‌های اهر و هریس تمایل دارند، تصریح کرد: برای فعال‌سازی معادن غنی اهر و هریس نیازمند راه‌آهن هستیم به‌طوری که وزیر راه و شهرسازی در دیدار اخیر خود را نمایندگان آذربایجان شرقی از توسعه راه‌آهن به این مناطق ابراز تمایل کرده و اعلام کردند که این امر با همکاری نمایندگان استان در مجلس می‌تواند تحقق یابد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس در پایان یادآور شد: مجدانه بحث ارتقاء فرمانداری اهر را به فرمانداری ویژه پیگیری می‌کنم، اخیراً طی درخواستی که به وزارت کشور در این زمینه نامه‌ای ارسال کردم وزارت کشور نیز در پاسخ اعلام کرد که جمعیت اهر از شاخص فرمانداری ویژه ۲۰ هزار نفر جمعیت کمتر دارد ولی چطور است که برخی شهرستان‌های ویژه شاخص‌هایی که اهر دارد را ندارند ولی دارای فرمانداری ویژه هستند؟

انتهای پیام/