مدیرکل زندان‌های آذربایجان شرقی خبر داد

زندان اهر با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد

زندان اهر با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش اهرامروز، خشایار جمشیدی در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی که در اردوگاه نگهداری معتادان متجاهر (ماده۱۶) برگزار شد، با اشاره به اینکه ۹ مرکز نگهداری زندانیان در آذربایجان شرقی وجود دارد، با ارائه آماری از زندانیان استان اظهار کرد: ۹۸ درصد زندانیان، مرد، ۶۸ درصد متاهل، ۳۷ درصد با جرم مواد مخدر، ۲۱ درصد سارق بوده و  ۹ درصد با محکومیت‌های مالیهستند.

وی با بیان اینکه با حمایت مراجع قضایی تعداد زندانیان استان کمتر از میانگین کشوری است افزود: مشکل زندان‌های آذربایجان شرقی قرار گرفتن در مرکز شهر است که باید برای انتقال آن به خارج از شهرها برنامه ریزی شود.

مدیرکل زندان‌های آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ۲ زندان هم در آستانه بهره برداری قرار دارد ابراز داشت: زندان اهر و کانون اصلاح و تربیت تبریز با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد تا پایان سال به بهره برداری می‌رسند.

وی با یادآوری اینکه در آذربایجان شرقی فضایی برای زندانیان «رای باز» نداشتیم ادامه داد: این مشکل تا اندازه‌ای حل شده و در اطراف تبریز مکانی را اجاره کردیم که ۴۰۰ زندانی در آن می‌توانند کار کنند.

جمشیدی با بیان اینکه در مرند اردوگاه ماده ۴۲ با حداقل ظرفیت در حال استفاده است ابراز داشت: در این مرکز ۱۹ درصد از زندانیان مواد مخدر نگهداری می‌شود که به دو سوله ۵۰۰ نفری دیگر نیاز داریم تا بتوانیم ۷۰ درصد زندانیان را که با جرم مربوط به مواد مخدر زندانی هستند را منتقل کرده و با طبقه بندی زندانیان به روان درمانی و اشتغال زندانیان کمک کنیم.

وی با اشاره به برخی کمبودها در مرکز ماده ۴۲ مرند تاکید کرد: باید سوله‌های در دست اجرا به سرعت به اتمام برسد تا زندانیان منتقل شوند و بخشی از مشکلات زندان‌های استان رفع شود.

انتهای پیام/