آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » دولت » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 26159
چهارشنبه - ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳
فرماندار شهرستان اهر:

فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی از مهم‌ترین راهکارهای مبارزه با مواد مخدر است

به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمودی در همایش صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر که در دانشگاه پیام نور واحد اهر برگزار شد، اظهار کرد: هفته بسیج را پشت سر گذاشته‌ایم و گذر این هفته بسیج به‌منزله آن نیست که به این نیروی مردمی و انقلابی تنها در هفته معیّن ارج نهیم بلکه تمامی روزهای سال متعلق به بسیج و بسیجیان است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه زمانی می‌توان در مبارزه با مواد مخدر موفق عمل کرد آن‌هم زمانی است که مردم پای‌کار بوده و در این راه آستین بالا بزنند، افزود: در طول سال جاری اقدامات مناسبی در راستای پیشگیری، فرهنگ‌سازی، اجتماعی کردن و برخورد و مقابله با تهدیدهای مواد مخدر در شهرستان اهر انجام پذیرفته است.

فرماندار شهرستان اهر بر لزوم همکاری مستمر دستگاه‌های ذی‌ربط در جهت کاهش آسیب‌های مواد مخدر در جامعه تأکید کرد، ادامه داد: در این برهه از زمان که دشمنان به هر نحوی سعی در گمراهی و تضعیف اراده جوانان ما را دارند باید بکوشیم تا مواد مخدر و آسیب‌ها و تهدیدهایی که در پی آن وجود دارد را در جامعه ریشه‌کن کنیم و این امر میسر نمی‌شود مگر اینکه همگی تلاش و کوشش کنیم.

محمودی اجتماعی کردن و گفتمان سازی مبارزه با مواد مخدر را از اهداف اصلی این همایش عنوان کرد، گفت: سیاست‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان اهر نیز اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر است به‌طوری که مواد مخدر از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی جامعه به شمار می‌رود و برای مبارزه با این بلای خانمان‌سوز نیازمند عزم جدی و همراهی مردم هستیم.

فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی از مهم‌ترین راهکارهای مبارزه با مواد مخدر است

وی فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی را از مهم‌ترین راهکارهای مؤثر در مقابله و مبارزه با مواد مخدر در جامعه ذکر کرد، بیان داشت: آسیب‌های ناشی از مواد مخدر و اعتیاد بیش از پیش باید در مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز علمی و حتی داخل خانواده‌ها برای فرزندان تبیین شود این در حالی است که اگر خدای‌ناکرده در بحث پیشگیری اگر کوتاهی و یا کم‌توجهی شده و جوانان به این مواد آلوده شوند در واقع آینده کشور به خطر می‌افتد.

فرماندار شهرستان اهر بابیان این‌که مهم‌ترین و اصلی‌ترین هدف دستگاه‌های متولی و مسئولین کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از مواد مخدر است، بیان کرد: ورود سازمان‌های مردم‌نهاد به بحث کاهش آسیب‌های مواد مخدر و پیشگیری نقطه عطفی در مبارزه با مواد مخدر و سوداگران مرگ است ولی این اقدامات نیز کافی نیست بلکه آن‌طور که در مبارزه با مواد مخدر محورهایی که می‌تواند مؤثر باشد این امر از عرصه هنر می‌تواند تحقق دهد.

محمودی در پایان با تأکید بر اینکه امیدواریم با اقدامات و فعالیت‌های مؤثر بتوانیم جامعه‌ای عاری از مواد مخدر و معتاد داشته باشیم، خاطرنشان کرد: همه در قبال معتادان باید احساس مسئولیت کنیم چراکه آسیب‌های مواد مخدر جامعه‌مان را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/