آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 28037
شنبه - ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷
مدیر کمیته امداد شهرستان اهر:

ورودی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد از خروجی بیشتر است

ورودی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد از خروجی بیشتر است

به گزارش اهرامروز، ارسلان طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهر با اشاره به اینکه کمیته امداد شهرستان اهر ۳ هزار و ۸۷۰ خانواده تحت حمایت دارد، اظهار کرد: سیاستی که کمیته امداد امام خمینی(ره) به خود گرفته خودکفایی خانواده‌های تحت پوشش و کاهش آمار مددجویان از طریق ارائه تسهیلات است و سعی می‌شود تا خانواده‌ها را به مرحله توانمندسازی رسانده و نهایت از چرخه حمایت خارج شوند.

وی افزود: برای هیچ شهرستان و استانی افتخار نیست که تعداد آمار مددجویان و مردمانی که زیرخط فقر هستند بیشتر از حد باشد تا تحت پوشش کمیته امداد شوند ولی متأسفانه شرایط جامعه به‌گونه‌ای رقم می‌خورد که شاید خانواده‌هایی که تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند نسبت به خانواده‌هایی که با حمایت از چرخه حمایتی خارج می‌شوند گاهاً بیشتر است.

مدیر کمیته امداد شهرستان اهر ادامه داد: عدم وجود مراکز صنعتی و تولیدی، اعتیاد، طلاق و سایر آسیب‌های اجتماعی از زمینه‌های ایجاد فقر در شهرستان و حضور خانواده‌ها در کمیته امداد جهت تحت پوشش قرار گرفتن است.

طهماسبی بابیان اینکه حدود ۲ هزار و ۲۵۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد شهرستان اهر به سرپرستی بانوان اداره می‌شوند، گفت: ۲۵۴ کودک یتیم، ۸۴۶ دانش‌آموز و ۱۰۸ دانشجو تحت پوشش این نهاد هستند و یکی از سیاست‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی برای ممانعت از اینکه فرزندان مددجویان از تحصیل بازنمانند.

وی با ذکر اینکه از مجموع افراد تحت پوشش کمیته امداد شهرستان اهر ۲ هزار و ۹۷۰ نفر سالمند هستند، بیان کرد: حدود ۴ هزار و ۲۲۳ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان اهر از خدمات بیمه‌ای این نهاد بهره‌مند شده‌اند.

مدیر کمیته امداد شهرستان اهر از حمایت از ۱۸۰ کودک زیر شش سال دارای سوءتغذیه در این شهرستان خبر داد، گفت: درمان و بهداشت از جمله سیاست‌های کمیته امداد در پیشگیری از سوءتغذیه بوده و از طرفی هم به‌صورت ماهانه و سه‌ ماهه بسته‌های غذایی برای کودکان سوءتغذیه در شهرستان اهر تحویل می‌شود.

انتهای پیام/