آخرین عناوین اخبار » دولت » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 30474
چهارشنبه - ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴
فرماندار شهرستان اهر:

آینده روشن دانش‌آموزان در حرفه‌آموزی و مهارت‌آموزی است/ نخبگان سرمایه‌های اجتماعی جامعه هستند

آینده روشن دانش‌آموزان در حرفه‌آموزی و مهارت‌آموزی است/ نخبگان سرمایه‌های اجتماعی جامعه هستند

به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمودی در آیین یازدهمین جشنواره تجلیل از نخبگان وبرترین‌های کنکور شهرستان اهر که در سالن شهید مطهری برگزار شد، این جشنواره را نقطه عطفی در تجلیل از مقام و منزلت نخبگان جامعه و اقدامی ارزشمند دانست، اظهار کرد: این‌که می‌بینیم جوانان اهری در عرصه‌های مختلف و کنکور سراسری رتبه‌های برتر را کسب کرده‌اند نشان می‌دهد که اهر ظرفیت خوبی در نخبه پروری دارد.

فرماندار شهرستان اهر با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی ایران نخبگان در جایگاه ویژه‌ای قرارگرفته‌اند، افزود: جایگاهی که نخبگان در جامعه دارد و افتخارآفرینی‌هایی که برای شهرستان، استان و کشور کرده‌اند ما نیز وظیفه‌داریم تا به جایگاه این نخبگان ارج نهیم.

وی نخبگان را سرمایه‌های اجتماعی جامعه عنوان کرد، گفت: با توجه به این‌که نخبگان سرمایه‌های ملی و اجتماعی کشور هستند بایستی در هر سمت و جایگاهی که هستیم این سرمایه‌ها را حفظ و حراست کنیم، چراکه تأثیرگذاری که نخبگان در جامعه و در حوزه‌های مختلف دارند هیچ‌کسی این تأثیرگذاری را ندارند.

محمودی بابیان این‌که تأثیرگذاری نخبگان بر آحاد مردم و در عرصه‌های مختلف سیاسی، علمی، اجتماعی و فرهنگی کاملاً مشهود است، ابراز داشت: نخبگان کسانی هستند که با مشکلات زیادی مواجه شده و راهکارهای عملی برای گذر از مشکلات ارائه کرده‌اند تا الآن به‌عنوان نخبه از آنان یاد می‌کنیم و در واقع ویژگی‌های نخبگان بر مردم و جوانان جامعه الگویی مناسب هستند.

فرماندار شهرستان اهر غلبه بر مشکلات و محدودیت‌ها، شجاع را از ویژگی‌های نخبگان جامعه برشمرد، گفت: نگاه فعلی جامعه به نخبگان نگاهی مثبت و الگوگیری است و نسلی جوان جامعه که سرشار از هوش و آی‌کیو بالایی برخوردار هستند می‌توانند برای توسعه و پیشرفت کشور نقشی مؤثر داشته باشند.

وی با اشاره به بازدید از پژوهش سرای خیام شهرستان اهر، گفت: اختراع‌هایی که دانش‌آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان شهرستان اهر کرده‌اند افتخار بزرگی برای والدین و شهرستان است هرچند که شاید برخی محدودیت‌ها در پیش روی دانش‌آموزان وجود داشته باشد اما با هوش سرشار خود توانسته‌اند از شرایط و فرصت‌هایی که در اختیار داشته‌اند برای اختراعات و ابداعات استفاده کنند.

محمودی با تأکید بر این‌که برای داشتن جامعه خلاق و پویا یکی از مؤثرترین راه‌های پیشروی ما حمایت از نخبگان و جوانان خلاق است، خاطرنشان کرد: حمایت از جوانان خلاق، خوش‌فکر، شناسایی استعدادها و ایده‌های خلاقانه جوانان از جمله اقداماتی است که می‌توان برای دست‌یابی به جامعه‌ای توسعه‌یافته و توام با پیشرفت انجام داد.

فرماندار شهرستان اهر یادآور شد: در راستای شکوفایی استعدادهای جوانان و نخبگان تک‌تک مسئولین و مردم در این زمینه وظایفی داریم و باید اهداف و برنامه‌هایمان به سمت و سویی برود که مهارت‌آموزی در جامعه مورد توجه بیشتری قرار گیرد، از نگاهی دیگر هم باید دانش‌آموزان را با هدف مشخص به سمت حرفه‌آموزی و مهارت‌آموزی که می‌تواند در آینده آن‌ها مؤثر باشد هدایت کنیم.

انتهای پیام/