رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

سرمایه‌گذاری در بخش سلامت زیرساختی برای سرمایه‌گذاری در سایر بخش‌هاست

سرمایه‌گذاری در بخش سلامت زیرساختی برای سرمایه‌گذاری در سایر بخش‌هاست

به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمدحسین صومی در همایش اقتصادی توسعه منطقه ارسباران که در شهرستان اهر برگزار شد، اظهار داشت: زمان آن گذشته که دولت جامعه را اداره کند، بنده جزو دولتی‌ترین مدیران هستم و اگر کسی بیست سال پیش مقصری در مخالفت با سرمایه‌گذاری بگردد ما بودیم ولی الآن دولت نشان می‌دهد که با اداره جامعه با مشکلاتی ریز و درشت مواجه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه جامعه‌ای موفق است که اداره آن به دست مردم و سرمایه‌گذاران باشد، افزود: در حوزه سلامت آذربایجان شرقی، علی‌رغم سرمایه‌گذاری‌های کلان که دولت انجام می‌دهد متأسفانه تفکر حاکم بر مدیران و کارکنان اجازه نمی‌دهد از بهره‌وری کافی برخوردار باشیم پس بنا بر این لازم است تا دیدگاه‌ها تغییر کند.

وی ادامه داد: تفکر دولتی به زمانی باز می‌گردد که کارکنان را به‌گونه‌ای تربیت‌کرده بودند که انگار بخش خصوصی سالم نیست ولی بخش دولتی سالم است این در حالی است که اگر مدیریت به بخش خصوصی واگذار شود قطعاً نتیجه مطلوب‌تر از آنچه که انتظار داریم خواهد بود.

صومی بابیان اینکه تنها راه موفقیت بخش خصوصی در امر توسعه و سرمایه‌گذاری ” اعتماد ” است، گفت: کسانی که برای تشکیل شرکت غیردولتی عمران و توسعه منطقه ارسباران پیش‌قدم شده‌اند اگر موفقیت می‌خواهند باید حتی از حق خودشان بگذرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تأکید کرد: جامعه و مناطق ما توسعه نمی‌یابد اگر از سرمایه‌های مردم استفاده نکنیم و زمانی سرمایه مردم روی‌هم جمع می‌شود که به همدیگر اعتماد کنیم.

وی با ذکر اینکه کاهش بهره‌وری جامعه حاصل تلاش و سواد کم و توقع بالاست، گفت: دوران زندگی جزیره‌ای سپری‌شده و اگر کسی به این فکر باشد که شهرستان اهر به مرکز استان و حتی پایتخت برود تا سرمایه‌دار توانمندی شود کاملاً اشتباه است.

صومی بیان داشت: در جامعه برخی دردهای پنهانی همچون مواد مخدر وجود دارد که اگر سر باز کند شرایط رندگی را سخت‌تر می‌کند و اینکه می‌بینیم خود سرمایه‌گذاران اهری به این نتیجه رسیده‌اند که اقدامی اساسی در شهرستان اهر انجام دهند قابل‌تقدیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تأکید بر اینکه از تمامی علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت آذربایجان شرقی حمایت می‌کنیم، ابراز داشت: نه‌تنها تبریز و اهر بلکه اگر فردی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بخش سلامت استان باشد یقین بداند که ما در کنار وی خواهیم بود و حمایت نیز می‌کنیم.

وی بر لزوم توجه سرمایه‌گذاران به اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه در شهرستان‌ها تأکید کرد و افزود: تنها راه برون‌رفت از شرایط فعلی در کنار هم قرار گرفتن سرمایه‌های خرد مردم و استفاده از آن به نفع عام است.

صومی با اشاره به اینکه حوزه بهداشت و درمان زیربنای توسعه سرمایه‌گذاری در آذربایجان شرقی است، گفت: هر چند سرمایه‌گذاری در حوزه بهداشت و درمان سود کمتری دارد اما آرامش خاطری که سرمایه‌گذار می‌تواند در این بخش به دست آورد در هیچ حوزه‌ای وجود ندارد و ما معتقدیم که سرمایه‌گذاری در بخش بهداشت و درمان زیرساختی برای سرمایه‌گذاری در سایر بخش‌هاست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اضافه کرد: ساختمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر به‌زودی از پارک شیخ شهاب‌الدین اهری به محل جدید انتقال می‌یابد و در این میان ساختمان قبلی خالی می‌ماند که در همین راستا اگر کسی طرحی برای استفاده بهینه و احیای گردشگری در پارک شیخ شهاب‌الدین اهری از ساختمان سابق شبکه بهداشت و درمان اهر را داشت ارائه دهد و ما نیز حمایت می‌کنیم.