آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » سیاسی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 33302
یکشنبه - ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
معاون وزیر آموزش و پرورش:

پیش‌نویس لایحه نظام پرداخت حقوق و رتبه‌بندی معلمان ‌به مجلس ارسال می‌شود

پیش‌نویس لایحه نظام پرداخت حقوق و رتبه‌بندی معلمان ‌به مجلس ارسال می‌شود

به گزارش خبرنگار اهرامروز، یوسف نجفی در  مراسم افتتاح باشگاه فرهنگیان شهرستان اهر با اشاره به اینکه اجرای پروژه‌های عمرانی در راستای رفاه معلمان سرآغاز توسعه کمی و کیفی آموزش و پرورش است، اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی در ایجاد رفاه و خدمات برای فرهنگیان با اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی جزو استان‌های اول کشور است.

وی اجرای برنامه‌های دولت تدبیر و امید در حوزه آموزش و پرورش را منطبق بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست، افزود: اگر بخواهیم افقی برای آموزش و پرورش ترسیم کنیم آن چیزی جزء سند تحویل بنیادین نخواهد بود و از طرفی هم این سند تحول مورد تائید مقام معظم رهبری نیز است.

معاون وزیر آموزش و پرورش بابیان این‌که تربیت‌معلم، نگاه داشت معلم، نظام پرداخت حقوق معلمان و نظام بازنشستگان و ارتقاء می‌بایست منطبق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشد، ادامه داد: لایحه نظام پرداخت حقوق معلمان و رتبه‌بندی در راستای برنامه ششم توسعه کشور در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و اکنون پیش‌نویس این لایحه آماده بوده و منتظر هستیم تا از سوی دولت به مجلس ارسال شود.

نجفی از اجرای برنامه‌ای تحت عنوان افزایش مشارکت بازنشستگان آموزش و پرورش از سال آینده در کشور خبر داد، گفت: این طرح تدوین‌شده و از سال آینده شاهد اجرای آن در جهت افزایش مشارکت‌های بازنشستگان آموزش و پرورش در امور جاری خواهیم بود.

وی با تأکید بر اینکه آرمان انقلاب اسلامی توزیع عادلانه ثروت و قدرت است، گفت: خوشبختانه با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد هستیم که آرمان انقلاب اسلامی در جامعه اتفاق می‌افتد.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: خدمات جمهوری اسلامی ایران به ملت در حال حاضر و مقایسه با دوران پیش از انقلاب نه قابل‌مقایسه بوده و راضی‌کننده است چون آرمان انقلاب اسلامی بر این است قدرت و ثروت عادلانه توزیع شود و فاصله طبقاتی در جامعه حذف شود.

نجفی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه وضعیت بودجه سال آینده وزارت آموزش و پرورش چگونه است؟ گفت: کمسیون تلفیق در جریان بررسی ۶ هزار میلیارد تومان به بودجه سال آینده وزارت آموزش و پرورش اضافه کرده و با احتساب آن رقم بودجه به ۴۲ هزار میلیارد تومان رسیده امیدواریم که این تصمیم کمسیون تلفیق در صحن علنی مجلس شورای اسلامی رأی بیاورد.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار رقم بودجه وزارت آموزش و پرورش از کل بودجه کشور به دو رقمی رسید یعنی ۱۱ درصد بودجه با تصویب مجلس به آموزش و پرورش تعلق می‌گیرد، خاطرنشان کرد: اگر بودجه موردنظر به تصویب مجلس برسد حدود ۹۸ درصد آن صرف پرداخت حقوق و مزایا می‌شود.

انتهای پیام/